۴۰۰ طرح به عنوان مسائل اصلی کشور به نخبگان واگذار شده تا با حمایت‌های بنیاد به نتیجه برسند و مشکلات مهم کشور حل شود.
کد خبر: ۱۰۷۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵ 13 October 2022

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در حاشیه نخستین جشنواره موفقیت‌های پژوهشی و فناورانه استعداد‌های برتر استان اصفهان گفت: حدود ۵۰ هزار استعداد برتر و نخبه در کشور در سامانه بنیاد ملی نخبگان ثبت نام و شناسایی شده اند.
دکتر ناصر باقری مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار صداوسیما در خصوص اقدامات بنیاد ملی نخبگان برای حفظ افراد نخبه در کشور گفت: جذب این افراد به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها و جذب در دستگاه‌های اجرایی در حال اجراست تا گامی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان از کشور باشد.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان افزود: این بنیاد برای حل مسائل روز کشور، نخبگان را وارد میدان کرده و با اجرای طرح شهید احمدی روشن و تشکیل هسته‌های حل مسئله توسط دانشجویان ۴۰۰ طرح به عنوان مسائل اصلی کشور به آن‌ها واگذار شده تا با پشتیبانی و حمایت این طرح‌ها به نتیجه برسند و مسائل کشور حل شود.
هدف از برگزاری جشنواره استعداد‌های برتر در اصفهان پیگیری طرح‌های پژوهشی است که تسهیلات دریافت کرده اند و قرار است برای تکمیل طرح‌ها نیز حمایت و تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ارائه شود.
۹۵ طرح فناورانه با موضوع فنی مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و هنر به این جشنواره ارسال شده و پس از داوری، ۱۰ طرح به عنوان طرح برتر برگزیده و مشمول اعتبارات پژوهشی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار