شهردار منطقه 14 اصفهان در گپ و گفت با اصحاب رسانه در مورد این منطقه و چالش های پیرامونی آن توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ 11 October 2022

محمدمهدی کریمی شهردار منطقه ۱۴ اصفهان گفت: بسیاری از مشکلات منطقه ۱۴ مربوط به حاشیه‌نشینی است و مساحت منطقه بالغ بر هزار و ۹۴۰ هکتار است و بیش از ۵۲ درصد از منطقه ۱۴ در حریم شهر واقع شده ‌است.

وی با بیان اینکه جمعیت منطقه ۱۴ به صورت غیررسمی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر است، افزود: اگر به آمار رسمی سرشماری مراجعه کنید، جمعیت این منطقه کمتر از مقدار ذکر شده آورده شده اما واقعیت بیشتر از آن است.

کریمی با بیان اینکه متوسط تراکم جمعیت در این منطقه ۱۷۵ نفر در هکتار است که به نسبتاً رقم بالایی است، گفت: پر تراکم‌ترین خیابان شهر، خیابان «عمان سامانی» است که شاید با تراکم ۲۰۸ نفر بر هکتاری خود حتی پر تراکم‌ترین خیابان کشور باشد. 

شهردار منطقه ۱۴ اصفهان با بیان اینکه منطقه ۱۴ مجموعه‌ای از ترین‌های مثبت و منفی است، گفت: بیشترین مقدار بافت فرسوده با ۳۱۲ هکتار و کمترین مقدار فضای سبز و تفرجگاه و جوان‌ترین میانگین سنی و بیشترین میزان مساجد و هیئات مذهبی فعال در این محله واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه حصه از نظر محرومیت در سطح کشور شهره است، ادامه داد: پروژه‌های زیباسازی و هویت آفرینی برای این محله تعریف شد که در این راستا تاکنون نزدیک به ۲۲ هزارمتر پلاستر زنی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر دیوار نگاری با محوریت نقوش اسلامی- ایرانی در حصه اجرا شده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان، اصلاح زیر پل‌ها، فضاهای عمومی و نور پردازی در معابر محله حصه را از دیگر اقدامات در حال اجرا برشمرد و افزود: منطقه ۱۴ و به ویژه محله حصه، اَرزِنان و جِلوان به تعبیر من به محلی برای ته‌نشین شدن نازیبایی‌های شهر تبدیل شدند زیرا کمتر از پنج درصد کارتن‌خواب‌ها، معتادان متجاهر و کودکان کار مربوط به این محلات شهر است و ما وارث نازیبایی‌های شهر هستیم.

کریمی در ادامه به معضل خیابان عاشق اصفهانی شرقی اشاره کرد و گفت: در خیابان عاشق اصفهانی شرقی که به جاده مرگ معروف است به طور متوسط ماهی یک نفر کشته می‌شود و این مشکل سی - چهل ساله ساکنان این منطقه است.

وی ادامه داد: این مسئله سال‌ها بین ادارات متولی و شهرداری پاسکاری می‌شد و مردم منطقه ۱۴ در این پاسکاری‌ها شاهد از دست رفتن عزیزانشان بودند.

شهردار منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه حل معضل چهل ساله جاده عاشق شرقی محوری ترین کار من بود، اظهار داشت: با حمایت ویژه استاندار و معاونت عمرانی ایشان امور اداری و قانونی انجام شد و کاری که یکی- دو سال طول می‌کشید در دو ماه انجام شد و این محور در محدوده منطقه ۱۴ شهرداری قرار گرفت.

کریمی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ میلیارد تومان برای تملک و آزادسازی اراضی و ۴۰ میلیارد تومان برای احداث جاده تأمین شد، افزود: تاکنون سه و نیم کیلومتر این جاده اجرا شده و تا قبل از اتمام سال جاری جاده عاشق شرقی و جِلوان را آسفالت شده و نور پردازی شده تحویل خواهیم داد.

کریمی با بیان اینکه تقاطع ورزشگاه نقش جهان- ورودی شهر اصفهان و دولت آباد با مبلغ ۸۵ میلیارد تومان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: سالن رزمی امام خمینی با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان در حال احداث است و اکنون ۷۵ درصد پروژه پیشرفت داشته که پیش‌بینی می‌کنیم تا دی ماه امسال به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۴ شهرداری کمترین سرانه فضای سبز تفرجگاهی را دارد، افزود: در این راستا در صحرای سودان نزدیک به ۴.۵ هکتار زمین امسال با هزینه ۳۵ میلیارد تومان و با کمک دستگاه قضا تملک کردیم که اگر می‌خواستیم با روال عادی جلو برویم سه سال طول می‌کشید.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه باغ غدیر کوچکی در این منطقه ایجاد خواهد شد، درخصوص تأمین آب آن، خاطر نشان کرد: به تازگی منبع هزار مترمکعبی آب با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رساندیم و در فضای آبیاری خط انتقال آب پساب شمال شرقی اصفهان هم انجام شده و در مرحله تکمیل تجهیزات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار