شرکت‌های دانش بنیان تا ۳۰ مهر فرصت دارند برای دریافت وام ثبت نام کنند.
کد خبر: ۱۰۷۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲ 10 October 2022

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بانک مرکزی مکلف شده است از شبکه بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان که از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌شوند، ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف کمک به اشتغال دانش بنیان و خلاق پرداخت کند.
ذوالفقاری با بیان اینکه بانک‌های عامل شامل بانک‌های ملی، ملت، صادرات قرض‌الحسنه رسالت، توسعه صادرات و صنعت و معدن هستند و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ با مراجعه به سامانه غزال (https://ghazal.inif.ir/) درخواست تسهیلات خود را بارگذاری کنند افزود: دیگر شرکت‌ها هم با مراجعه به صندوق پژوهش و فناوری استان محل استقرار یا حوزه تخصصی مرتبط شرکت می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند.
وی گفت: بر مبنای مصوبه هیئت وزیران مقرر شده است ۷۰ درصد از این مبلغ را مستقیم بانک‌های عامل به شرکت‌های دانش بنیان و خلاق و ۳۰ درصد باقی مانده به صندوق‌های پژوهش و فناوری برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های نوآور (استارتاپی)، فناور، دانش بنیان و خلاق پرداخت می‌شود.
وی افزود: این تسهیلات برای شرکت‌ها را بانک‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری، با کارمزد ۴ درصد پرداخت خواهند کرد و دوره بازپرداخت آن ۳۶ ماه است که ۶ ماه اول به عنوان فرصت تنفس برای شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود.
معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: هدف این تسهیلات کمک به توسعه و تثبیت اشتغال با حمایت از تکمیل و ارتقاء فنی محصولات و خدمات دانش بنیان، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز شرکت‌ها برای ظرفیت‌سازی برای افزایش عرضه این محصولات و کمک به افزایش تولید و فروش محصولات دانش بنیان است و شرکت‌ها می‌توانند با ارائه طرح‌های خود در این ۳ محور و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار