رییس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اصفهان از اجرای طرح ارزیابی خطر وقوع حریق در میدان نقش جهان توسط این نهاد با همکاری یونسکو در قالب یک طرح مطالعاتی تحقیقاتی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸ 09 October 2022

امید باقری اظهار داشت: با توجه به اهمیت میدان نقش جهان بعنوان یک اثر تاریخی با ارزش و ضرورت حفاظت همه‌جانبه از آن، با همکاری نماینده یونسکو(سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) در ایران، طرح مطالعاتی ارزیابی خطر وقوع حریق در این میدان اجرا شد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، تمام مُخاطرات این مجموعه باستانی احصا و راهکارهای ایمن‌سازی آن ارائه شد.

رییس برنامه‌ریزی و توسعه آتش‌نشانی اصفهان با اشاره به انجام سه طرح مطالعاتی دیگر توسط این سازمان گفت: پروژه پهنه‌بندی خطر حریق در شهر اصفهان، شناسایی نقاط پُرخطر این کلانشهر و طراحی و بومی سازی "هالیگان" (دِیلم مخصوص با کاربردهایی مانند باز کردن قفل، درب و پنجره‌) جزو دیگر طرح‌های تحقیقاتی بوده است. 

وی با تاکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به مباحث دانش بنیان خاطرنشان کرد: پیش از این، طراحی و ساخت هالیگان در اختیار آمریکا بود که متخصصان اصفهانی توانستند آن را طراحی و بومی‌سازی کنند. 

باقری ادامه داد: با بررسی ۳۲ معیار و زیرمعیار در قالب جدول امتیازدهی در سطح ۱۵ منطقه شهر اصفهان، ۵۵ نقشه با جزییات مهم و در مجموع نقشه پهنه‌بندی خطر حریق در این شهر تهیه و رونمایی شد که نقش اساسی در ارتقا ایمنی مناطق خواهد داشت. 

وی تصریح کرد: با ارزیابی و تحلیل همه داده‌های آمار حریق و حوادث طی بازه‌های طولانی مدت، تمام نقاط مُخاطره‌آمیز شهر اصفهان شناسایی و برای کاهش حریق و حوادث احتمالی،  مکاتبات لازم با مناطق سازمان‌ها و دستگاه‌های مُرتبط انجام شد. 

باقری اظهار داشت: با تکیه بر خرد جمعی و همگرایی و هم‌افزایی در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اصفهان، ارائه پیشنهادهای فنی و علمی کارکنان ۲۰۰ درصد بیشتر شده است که می‌تواند در زمینه مطالعات و پژوهش‌ها مفید باشد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار