مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:
کارگروه شناسایی سازه‌های آسیب‌پذیر تا یک ماه دیگر فرصت دارند گزارش خود را درباره سازه‌های نا ایمن اعلام کنند.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ 09 October 2022

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ ساختمان نا ایمن در شهر اصفهان و ۱۹ ساختمان بلند مرتبه فرسوده در فولادشهر شناسایی شده، گفت: به شهرداری‌ها فرصت داده شده در کارگروه شناسایی سازه‌های آسیب‌پذیر، تمام فضا‌های شهری را بررسی کرده و در بازه‌های سه ماهه گزارش دهند و این کارگروه تا یک ماه آینده فرصت دارد گزارش خود را اعلام کنند.
منصور شیشه‌فروش افزود: این کارگروه که متشکل از نماینده عمران و معماری شهرداری اصفهان، آتش نشانی، نظام مهندسی، راه و شهرسازی و ادارات برق و گاز است، سازه‌های فرسوده غیر مقاوم در برابر حوادث استان از جمله ساختمان‌های درمانی، اداری، مراکز عمومی، خصوصی، فرهنگی، مراکز جمعیتی، ابنیه تاریخی مجموعه‌های مسکونی و تجاری را بررسی و شناسایی می‌کند.
وی گفت: شهرداری‌ها مکلف‌اند درباره استفاده و بهره‌برداری از ساختمان‌های نا ایمن هشدار‌های لازم را به‌صورت رسمی با تعیین مهلت مقرر برای رفع خطر به مالکان اعلام کند و پس از پایان مهلت تعیین شده و اقدام نکردن مالک به رفع خطر، شهرداری باید با هماهنگی مراجع قضایی برای جلوگیری از بهره‌برداری از ساختمان‌ها اقدام کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در کل ساخت‌وساز‌ها باید مقررات ملی ساختمان رعایت شود، افزود: تأکید بر رعایت مقررات ساختمانی، رعایت ضوابط شهرسازی و اصول فنی در تمام مراحل طراحی، صدور پروانه، اجرا، پایان کار، بهره‌برداری و حتی نگهداری ساختمان باید به وسیله مالک، مهندس طراح، پیمانکار و مجری ساختمان انجام شود که نظارت بر این موارد نیز به عهده مهندس ناظر است.
شیشه فروش افزود: اگر مهندسان ناظر در این مراحل تخلفاتی دیدند باید به شهرداری اعلام کنند و شهرداری طبق مقررات اقدام و از ادامه عملیات جلوگیری خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :