مدیر کل راه وشهرسازی استان جزئیات بسته جامع تشویقی برای نوسازی در بافت فرسوده را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲ 02 October 2022

مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: در محدوده‌های مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، شهرداری‌ها موظف هستند حداقل ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه ساختمانی را تخفیف بدهند.
علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه در این زمینه لازم نیست سرمایه گذاران تمام سرمایه مود نیاز را تامین کنند و قسمتی را از طریق تسهیلات ارزان قیمت می‌توانند فراهم کنند، افزود: مالکان و سازندگان واحد‌های مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری در طول زمان نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی خود می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه با نرخ ۴ درصد برای اسکان موقت استفاده کنند.
وی گفت: در بخش ساخت، تمامی تسهیلات، حمایت‌ها و تخفیف‌هایی که برای نهضت ملی پیش‌بینی شده برای بافت فرسوده بدون رعایت شرایط چهار گانه نهضت ملی، قابل استفاده است.
مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان افزود: تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده به ازای هر واحد مسکونی در کلانشهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان و دیگر شهر‌ها ۳۵۰ میلیون تومان است که ۱۵۰ میلیون تومان آن با نرخ سود صفر درصد است.
قاری قرآن گفت: اگر شهروندان بخواهند از تسهیلات ساخت مسکن در خارج از بافت فرسوده استفاده کنند (سایت نهضت ملی مسکن) در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، در دیگر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار