تابناک: ایران با وجود ظرفیت و منابع مناسبی که در عرصه منابع طبیعی و درخت دارد، اما با این وجود حفاظت و رسیدگی کافی از این درخت ها صورت نمی گیرد به گونه ای که شهرداری ها اهمیت زیادی برای درختان قائل نبوده و با وجود هزینه زیادی که از بین بردن درختان برای جامعه دارد توجه زیادی در این امر صورت نمی گیرد.
کد خبر: ۱۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸ 05 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان، پانزدهمین روز اسفند هر سال با توجه اهمیت روز درختکاری به عنوان روز روز درختکاری نام گذاری شده است. البته این مسئله تنها در ایران نبوده و در بسیاری از کشور ها با توجه به اهمیت این مسئله روزی را تحت این عنوان در نظر گرفته اند.

ایران با وجود ظرفیت و منابع مناسبی که در عرصه منابع طبیعی و درخت دارد، اما با این وجود حفاظت و رسیدگی کافی از این درخت ها صورت نمی گیرد به گونه ای که شهرداری ها اهمیت زیادی برای درختان قائل نبوده و با وجود هزینه زیادی که از بین بردن درختان برای جامعه دارد توجه زیادی در این امر صورت نمی گیرد.

از سوی دیگر روز درختکاری یا هفته منایع طبیعی نیز که برای حفاظت و اهمیت بخشیدن به این منابع است، به چند مراسم نمادین درختکاری و توزیع چند رأس نهال ختم شده است. مراسم هایی که حتی سخنرانانش هم تغیر نمی کنند، تغیر نمی کنند و هر سال وضعیت درختان خراب و خراب تر می شود.

با وجود تمام صحیت هایی که در مراسم های درختکاری صورت می گیرد، اما کار خاصی برای درختان و حفاظت از آن صورت نمی گیرد.

احمد سليماني پور، مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان با اشاره به وضعيت آلايندگي هواي شهر اصفهان افزود: براي حفظ سلامتي بايد فضاي سبز موجود حفظ شود همچنين براي رسيدن به استاندارد سلامتي اين سرانه بايد توسعه نيز يابد.
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان تصريح كرد: با توجه به رشد قابل ملاحظه جمعيت ، سرانه اکولوژیک فضاي سبز تا پایان نه ماهه سال جاري به حدود 26 مترمربع افزايش يافت.
سليماني پور خاطرنشان كرد: این افزایش شامل پارکهای محلی و قطعات فضای سبز مي باشد كه از ۵۱۵ پارک محلی و قطعات فضای سبز و ۲۶ پارک شهری در سال۸۲ به حدود 103پارک شهری و1000 پاركمحلی و قطعات فضای سبز در سال ۹۳ افزايش يافته است.
سلمياني پور اظهار داشت: افزايش سرانه فضای سبز يکي از پارامترهاي اصلی بهبود محيط شهري جهت استفاده شهروندان است در اين راستا سازمان پارکها عليرغم وجود محدوديتهاي اقليمي و فيزيکي مصمم است محيطي متنوع همراه با شاخصهاي کيفي و کمي جهت استفاده ذینفعان در فصول مختلف مهيا نموده و بر روند توسعه شهري در ابعاد صنعتي و شهرسازي و عمراني تاثيرگذار باشد.
وي ادامه داد: در حال حاضر بر اساس آمار موجود تا پایان آذر ماه امسال مساحت کل اکولوژیک فضاي سبز شهراصفهان بيش از ۵ هزار و ۲۱۲ مترمربع است که با نظارت عالی سازمان پارکها به صورت امانی و پیمانی اداره و نگهداری می شود.

گفتنی است، همواره یکی از مهم ترین مشکلات بزرگ درختان پوسیدگی آن ها است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار