۹ شهرستان استان اصفهان بدون سالن سینما هستند.
کد خبر: ۱۰۶۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ 12 September 2022

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:استان اصفهان دارای ۳۰ سینما و ۵۶ سالن سینمایی هست که سرانه فضای سینما به ازای هر ۴۳۵ نفر یک صندلی است.
رضا دهقانی افزود: هم اکنون شهرستان‌هایی آران و بیدگل، برخوار، بویین میاندشت، تیران و کرون، چادگان، خوانسار، خور و بیابانک، فلاورجان و مبارکه بدون سینما هستند.
وی با اشاره به میزان فروش گیشه‌های استان اصفهان در سال گذشته و شش‌ماهه نخست امسال، گفت: پارسال ۱۶۹ میلیارد و ۴۳ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۵۰۰ ریال مبلغ فروش گیشه‌ها در استان اصفهان بوده و در شش ماه نخست امسال گیشه‌ها ۲۰۲ میلیارد و ۸۵۲ میلیون و ۲۰ هزار ریال فروش بلیت سینما داشته‌اند.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه میزان فروش به‌طور میانگین در شهر اصفهان ۱۵۰ هزار نفر است افزود: همچنین از سال گذشته تاکنون دو فیلم در حوزه کودک و نوجوان اکران شده است.
دهقانی با بیان اینکه میزان گنجایش سینما‌های اصفهان ۱۲ هزار و ۶۷۰ صندلی است، گفت: امسال قیمت سینما‌های مدرن ۴۵ هزار تومان، سینمای ممتاز ۳۵ هزار تومان و سینمای درجه‌یک ۳۰ هزار تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار