دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد تبیین استان اصفهان از برگزاری ویژه برنامه حرم تا حرم و اجتماع سوگواران اباعبدالله در گلستان شهدای اصفهان به‌مناسبت اربعین حسینی (ع) خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ 12 September 2022

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن بابایی افزود:  روز اربعین در شهر اصفهان از نماز صبح تا مغرب حرکت خود جوش مردم از منازل تا گلستان شهدای اصفهان به‌منظور عرض ارادت به ساحت مقدس امام حسین (ع) و آمادگی برای بیعت و میثاق با امام زمان(عج) برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در شهرستان‌های استان اصفهان نیز هم تجمع‌هایی از قبیل پیاده روی حرم تا حرم و اجتماع اربعین در امامزاده‌ها و گلزار شهدا برگزار می شود.

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد تبیین استان اصفهان، قرائت زیارت اربعین در مساجد شاخص استان و گلزار شهدای شهرستان‌ها، برگزاری مسابقه جاذبه حسینی از متن زیارت اربعین و اعزام مبلغ و مبلغه برای برگزاری مجالس اربعین و دهه آخر ماه صفر به مناطق تبلیغی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) است.

به گفته وی در روز اربعین در اصفهان و تمامی شهرستان‌ها، موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر حرکت پیاده روی سوگواران حسینی (ع) و همچنین برنامه های آیینی در گذر فرهنگی چهار باغ برپا می شود.

حجت‌الاسلام بابایی افزود: برپایی مجالس سخنرانی و روضه خوانی در مساجد و منازل از شب اربعین تا روز بعد و مراسم شاخص در گلستان شهدا و بقاع متبرکه به‌ویژه در بقعه شاه کرم جنب فرودگاه از دیگر برنامه‌های روز اربعین در استان است.

وی همچنین پیاده‌روی اربعین را نماد استکبارستیزی دانست و گفت: این همایش عظیم بین‌المللی مشت محکمی در دهان یاوه‌گویان غربی است.

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد تبیین استان اصفهان، زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا، تلاش برای تشکیل تمدن نوین اسلامی با ولایت تا شهادت، و تبلور وحدت و بیعت امام حسین  یکی از درس‌های دیگر پیاده‌روی اربعین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :