عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی دنا گفت: متانول دنا از پروژه های عظیم پتروشیمیایی در حال احداث کشورمان بوده که با توجه به ترکیب سهامداران آن که عمدتاً فرهنگیان معزز و بخش کمتر برخوردار کشور هستند، با عنایت به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه بر توان داخلی و تولید ملی، در اولویت تخصیص منابع مالی و بهره مندی از توان فنی مهندسین و متخصصین داخلی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۶۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲ 22 August 2022

محمدعلی کریمیان عنوان کرد: تجهیزات فرآیندی ویژه این پروژه که بواسطه تحریمهای ظالمانه و قطع همکاری یکطرفه طرف اروپایی با تاخیر روبرو گردید، با غیرتمندی و همت بلند متخصصان داخلی کشور در شرکت ماشین سازی اراک در حال ساخت بوده و تاکنون تقریبا بیش از نیمی از موارد آن ساخته و حمل گردیده است.

وی ادامه داد: این پروژه در بخش مالی با توجه به شرایط ویژه کشور و بروکراسی حاکم بر نظام اقتصادی به موازات در چند جبهه از جمله تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانکهای داخلی اقدام نمود و موفق به کسب مصوبات آنها گردید که در بخش اعتبارات اسنادی بانکها مجموعاً جذب بالغ بر 10.000 میلیارد ريال جهت تامین کسری منابع ریالی و همچنین 150 میلیون یورو جهت تامین اقلام خارجی باقی مانده حسب دستور مستقیم ریاست محترم جمهور نائل آمد. شایان ذکر است این پروژه همچنین موافقت بورس را به منظور فروش اوراق مشارکت تا سقف 10.000 میلیارد ريال کسب نموده و قدمهای نهایی آن در حال برداشته شدن است.

 

کریمیان خاطرنشان کرد: رویکرد مدیریت و بدنه اجرایی پروژه بر پیشبرد پروژه جت تحقق وعده راه اندازی پروژه تا انتهای سال 1402 و همچنین روشن نمودن فلر پروژه در پایان سال 1401 می باشد که این مهم با توجه به روند عملیات اجرایی جاری در سایت، دستیابی به پیشرفت فیزیکی کلی 77 درصدی و رکوردهایی که مکرراً در حال شکستن است دور از دسترس نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار