فرمانده انتظامی استان اصفهان از استقرار رابطان انتظامی در تمامی موکب‌های اعزامی از استان برای مراسم اربعین خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴ 22 August 2022

سردار محمدرضا میرحیدری افزود: برای هر موکب یکی از وابستگان انتظامی در نظر گرفته شده که همراه با موکب به این همایش عظیم بین‌المللی اعزام می‌شود تا هم در داخل و هم در خارج از مرز مشکلات موکب را از طریق ارتباط با ماموران انتظامی و پلیس راه پیگیری و رفع کند.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف برای استقرار رابط انتظامی در موکب‌ها، پیشگیری از بروز حوادث و مشکلات برای موکب‌داران با استفاده از دانش، تجربه و توانمندی این افراد است.

رییس پلیس استان اصفهان همچنین با اشاره به اجرای طرح ویژه این فرماندهی به‌منظور ارتقای سطح امنیت موکب‌داران و پوشش امنیتی، انتظامی و ترافیکی مسیرهای تردد زائران شرکت کننده در رزمایش عظیم اربعین حسینی گفت: پلیس استان با تمام قوا، امکانات و ظرفیت خود آماده خدمتگزاری به موکب‌داران و زائران شرکت کننده در اربعین حسینی است.

وی خاطرنشان کرد: پلیس اصفهان همچنین جلساتی را با دستگاه‌های مسئول برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز و رفع اشکالات هندسی که در این نقاط وجود دارد برگزار کرده تا مشکلی در تردد جاده‌ای زائران به وجود نیاید.

سردار میرحیدری همچنین به اعزام تیم‌هایی از فرماندهی انتظامی استان برای کمک به ماموریت تامین نظم و امنیت اربعین حسینی در مرزهای غربی اشاره کرد و گفت: در خصوص استقرار نیروهای انتظامی و پلیس راه برای تامین نظم و امنیت و تسهیل در عبور ومرور محورهای مواصلاتی که محل گذر زائران اربعین است و هم استقرار ماموران در پایانه‌های مسافربری نیز پیش بینی هایی لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه آموزش موکب‌داران و کسانی که در برپایی موکب‌های اربعین نقش دارند و هم آموزش رانندگان کاروان‌ها و کنترل معاینه فنی خودروهایی که در این سفر ارزشمند قرار است از آنها استفاده شود پیش بینی‌ها و اقدامات لازم صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، آماده‌باش نیروهای پلیس گذرنامه برای خدمت‌رسانی به متقاضیان تمدید یا صدور گذرنامه و تسهیل در عبور و مرور محموله های مواد غذایی که قرار است در موکب های اربعین حسینی استان برای پذیرایی از زائران ابا عبدالله الحسین (ع) از آنها استفاده شود را از دیگر برنامه‌های این فرماندهی اعلام کرد.

 وی به موکب‌داران و زائران اربعین حسینی توصیه کرد که با اتفاقات در اطراف خود به صورت سطحی برخورد نکنند و موارد مشکوک را به اطلاع مسئولان مربوطه برسانند. سردار میرحیدری همچنین توصیه کرد  با توجه به اقدامات بیوتروریستی که احتمال آن وجود دارد از پذیرفتن اشیا، مواد خوراکی و کمک‌هایی که توسط افراد ناشناس انجام می‌شود خودداری و مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار