بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به پرشدگی ۲۴ درصدی سد‌های استان گفت: مجموع ذخیره آب سد‌های بزرگ استان اصفهان پس از سیلاب‌های اخیر به ۳۲۲ میلیون مترمکعب رسید.
کد خبر: ۱۰۵۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 01 August 2022

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به پرشدگی ۲۴ درصدی سد‌های استان گفت: مجموع ذخیره آب سد‌های بزرگ استان اصفهان پس از سیلاب‌های اخیر به ۳۲۲ میلیون مترمکعب رسید.
احسان الله امینی با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی شش سد بزرگ استان اصفهان، افزود: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون متر مکعب امروز (دهم مرداد) به ۲۷۷ میلیون مترمکعب رسید.
وی با بیان اینکه ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته گفت: در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد ۷۰ درصد کاهش یافته است.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به وضعیت سد گلپایگان نیز و ادامه داد: این سد در حال حاضر ۸ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته و حجم آن نسبت به پارسال در مدت زمان مشابه ۳۰ درصد افزایش و در مقایسه با بلندمدت ۵۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به ۲۱ میلیون مترمکعب رسیده است.
امینی با بیان اینکه ذخیره سد حنای سمیرم تا امروز به ۷ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: حجم این سد نسبت به پار سال ۲۹ درصد کاهش و در مقایسه با بلندمدت ۳۷ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز ۴ میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته که مشابه پارسال است.
امینی گفت: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون ۲ میلیون مترمکعب آب دارد و بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه میزان پرشدگی سد‌های استان ۲۴ درصد است، افزود: بررسی وضعیت سد‌های استان نشان می‌دهد که میزان پرشدگی سد‌ها نسبت به میانگین بلندمدت با کاهشی معادل ۶۷ درصد مواجه بوده است.
امینی با تأکید بر وضعیت منابع آب استان خواستار صرفه‌جویی در مصرف آب در همه بخش‌های استان شد گفت: صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب در همه بخش‌ها از جمله آب آشامیدنی، صنایع و کشاورزی ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار