مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وضعیت اضطراری و بحران سیل تا روز یکشنبه آتی در این استان ادامه دارد که نیازمند رعایت اصول ایمنی و خودداری از سفرهای غیرضروری است.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ 29 July 2022

منصور شیشه فروش افزود: امروز  در پی بارندگی شدید ، سیل در منطقه ورزنه جاری و سیلاب به سمت باتلاق گاوخونی هدایت شد.

وی بیان کرد:  نیروهای امدادی در آماده باش کامل قرار دارند و سایت‌های گردشگری هم تعطیل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر رعایت اصول ایمنی و خودداری از انجام سفرهای غیرضروری تصریح کرد: عموم مردم استان از سفر به مناطق جنوبی و غربی بپرهیزند و در مجاورت کوهستان ها و رودخانه ها توقف نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:  در پی باران اخیر ۲۵۰ باب خانه در شهرستان اردستان و کوهپایه دچار آبگرفتگی وو  ۶ روستا تخلیه اضطراری شد و چهار جاده  مواصلاتی مسدود و ۱۲۲ خودرو نجات یافتند.

به گفته شیشه فروش، ۳۷۰ نفر گرفتار در سیل در مساجد و حسینه های شهرها و روستاهای استان اسکان اضطراری یافتند.

وی با بیان اینکه برآورد خسارت هنوز انجام نشده است، اظهارداشت: تیم‌هایی برای پیش بینی خسارت ها از جهاد کشاورزی، راهداری و حمل و نقل و مدیریت بحران به محل های حادثه دیده اعزام شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: عمده خسارت ها به بخش کشاورزی، راه و پل های ارتباطی وارد شد و در برخی از مناطق نیز به دلیل آبگرفتگی خسارت دیده اند.

وی اضافه کرد: یک واحد مرغداری در تیران و کرون دچار آبگرفتگی شد که با اقدام به موقع مدیریت بحران آن شهرستان، مرغان موجود در این واحد به کشتارگاه ارسال شد.

شیشه فروش یادآورشد: ۴۰ چادر عشایر دچار آبگرفتگی شد و به ۱۳۰ نفر از عشایر کمک رسانی شد.

وی با بیان اینکه به دلیل بارندگی و جاری شدن سیل اختلال در حوزه آبرسانی ایجاد می شود، افزود: آب سه روستای توابع مهردشت نجف آباد به دلیل آبگیری سیل قطع شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزایش دما و مصرف بالای آب را از تبعات گرما و شرایط بحرانی این روزها بیان کرد و گفت: مردم در مدیریت مصرف آب همکاری داشته باشند تا از شرایط بحران بگذریم.

وی اضافه کرد: هم اینک ۳۶۰ روستا و ۵۶ روستا تحت تاثیر کم آبی، به صورت سیار آب مورد نیاز خود را دریافت می کنند و همکاری در تامین این نیاز لازم است.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: اکنون با اختلال ایجاد شده و افزایش دما هوا ۲ متر مکعب در ثانیه کمبود آب در استان داریم.

وی با اشاره به فرود اضطراری پنج  فروند هواپیما در فرودگاه شهید بهشتی از عصر روز گذشته تاکنون گفت: چهار پرواز از مشهد، استانبول، مدینه و کیش به دلیل شرایط گرد و غباری فرودگاه های تهران در اصفهان به زمین نشستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: فرود اضطراری هواپیمایی ایران ایر از بوشهر به تهران به دلیل نقص فنی بود که مسافران در هتل  اسکان داده شدند و صبح روز جمعه با یک پرواز جایگزین به تهران رفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار