دکتر سید اصغر محمودآبادی استاد تمام و عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان روز پنجشنبه در اصفهان درگذشت.
کد خبر: ۱۰۵۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴ 28 July 2022

علیرضا ایزدی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با صدور پیامی درگذشت نابهنگام دکتر سید اصغر محمود آبادی استاد تمام گروه تاریخ دانشگاه اصفهان را به جامعه فرهنگی به ویژه دوستداران مواریث ارزشمند فرهنگی ایران و اصفهان تسلیت گفت.

در این پیام تسلیت آمده است: "این استاد فرهیخته در دوران فعالیت‌های علمی خود نقش مهمی در معرفی تاریخ فرهنگ و تمدن ایران باستان به دور از هرگونه تحریف داشت. دکتر محمود آبادی همچنین در خصوص پیوند تاریخ فرهنگ و تمدن ایران باستان با دوران اسلامی دارای پژوهش‌ها ‌و تالیفات بسیاری بود".

دکتر محمود آبادی در دوره های تربیت راهنمایان گردشگری، رشته ایران‌شناسی و همچنین دروس عمومی مانند تاریخ اسلام نیز در دانشگاه های مختلف به تدریس و پژوهش اشتغال داشت.

مرحوم محمودآبادی سال ۱۳۵۰ وارد دانشگاه شد و در سال ۵۴ در رشته تاریخ مدرک کارشناسی گرفت. وی سال ۵۶ در دانشگاه شیراز در انیستیتو آسیایی قبول شد و سال ۵۹ نیز از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

آن مرحوم در سال ۱۳۶۸ دکترای تاریخ جهان اسلام را از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد؛ از دکتر محمودآبادی حدود ۱۰ جلد کتاب تاریخی منتشر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار