با افتتاح هشتمین اقامتگاه بومگردی در شهر سجزی کوهپایه، ظرفیت اسکان مسافر و گردشگر در این شهرستان به ۲۵ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۵۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳ 25 July 2022

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کوهپایه با بیان اینکه اقامتگاه‌های بومگردی‌ی از بهترین محرک‌های رونق اقتصادی در روستا‌ها هستند، گفت: با افتتاح اقامتگاه خورشید کویر سجزی ظرفیت اسکان مسافران و گردشگران در این شهرستان به ۱۵۰ نفر در شبانه روز رسیده است.

سعید ملکیان افزود: با بهره برداری از این اقامتگاه زمینه اشتغال ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم را دارد.

کارآفرین نمونه ورزنه‌ای که ۱۵ میلیارد تومان سرمایه خود را برای احداث این اقامتگاه هزینه کرده، گفت: برای گرفتن مجوز‌های لازم با مشکلات فراوانی از جمله سنگ اندازی اداره‌های مختلف روبه رو بودم، اما با تلاش و پیگیری‌های مستمر بلاخره موفق به اخذ مجوز‌های لازم و راه اندازی این مرکز اقامتگاهی شدم.

رحمت اله هاشمی با بیان اینکه در این مرکز اقامتگاهی ۱۴ اتاق و سوییت برای اسکان مسافران و گردشگران فراهم شده، گفت: تمام بنای این مرکز به شکل کاملا سنتی و تاریخی ساخته شده و وسایل قدیمی چیده شده در آن از شهر‌های مختلف استان جمع آوری شده است که خود نوعی موزه مردم شناسی به شمار می‌آید.

شهرستان کوهپایه در مرکز استان اصفهان، یک اثر دارای ثبت جهانی و ۲۵ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی را در خود جای داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار