رییس ستاد ثبت نام مدارس استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رییس ستاد ثبت نام مدارس استان کرمانشاه از نظارت مستمر بر روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس خبر داد و گفت: دریافت شهریه از سوی مدارس دولتی تخلف است.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ 21 July 2022

بهمن نریمانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: مدارس در سه نوع دولتی، خاص و غیر دولتی فعالیت می‌کنند، مدارس خاص شامل سه دسته، مدارس شاهد، نمونه‌های دولتی و استعداد‌های درخشان هستند که دارای قوانین و مقررات خاص بوده و شهریه بر این مدارس صدق می‌کند.

وی افزود: مدارس غیر دولتی با توجه به اینکه معمولا دارای مکان استیجاری و معلمان حق التدریس هستند از طریق وزارت آموزش و پرورش دو نوع شهریه برایشان تعریف شده، شهریه ثابت که با توجه به امکاناتشان درجه بندی می‌شوند و دیگری شهریه مربوط به کلاس‌های فوق برنامه که اختیاری است.

رییس ستاد ثبت نام مدارس استان کرمانشاه ادامه داد: در مدارس دولتی شهریه اخذ نمی‌شود و بر اساس ماده ۱۱ قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش به مشارکت‌های مردمی اشاره می‌کند، با توجه به اینکه مدارس ما بهترین مکان برای سرمایه گذاری هستند اولیای مدارس دولتی نمی‌توانند هنگام ثبت نام وجهی را از اولیا دانش آموزان دریافت کنند و به جز هزینه کتاب و بیمه که قانونی است دریافت هرگونه وجه با عنوان شهریه تخلف است.

وی با اشاره به فعالیت اکیپ‌های بازرسی در سطح اداره کل آموزش و پرورش استان، نواحی و شهرستان‌ها و مناطق بر نظارت مستمر بر مدارس تاکید کرد و گفت: امسال بارکدی با نام کد qr در تمام مدارس نصب شده که افراد دارای گوشی هوشمند فرم نظر سنجی را دریافت می‌کنند و این سیستم هر لحظه و از سوی وزارت خانه قابل رصد می‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: ثبت نام پایه‌های اول ابتدایی از اول خرداد آغاز شده که فرایند ثبت نام با مراجعه به مدارس آغاز می‌شود و مدارس موظف هستند بر اساس پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و تحصیلی نزدیکترین پایگاه را به اولیا معرفی و پیش ثبت نام را انجام دهند، لذا نهایتا نتایج پایگاه‌های سنجش در سامانه ثبت، به مدرسه ارائه و ثبت نام نهایی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: حضور اولیا در مدارس برای ثبت نام در پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم لازم و در سایر پایه‌ها که میان پایه نامیده می‌شوند نیازمند ضروری نیست و مدارس دانش آموزان را اتوماتیک وار به پایه‌های بالاتر ارتقا می‌دهند.

رییس ستاد ثبت نام مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه مدارس سطح استان ما تفاوت فاحش و آنچنانی با هم ندارند، یادآور شد: بسیاری از اولیا چند مدرسه مد نظرشان است و تصور بر فاصله آموزشی و تربیتی بین مدارس دارند، اما شعار امسال مدیر کل آموزش و پرورش این است که بهترین مدرسه نزدیکترین مدرسه است و از اولیا تقاضامندم به چند دلیل این موارد را رعایت کنند، در هر محله خرده فرهنگ‌هایی داریم که از نظر تربیتی ثبت نام در محل زندگی دانش آموز بهتر است، از نظر ترافیک شهری بسیاری از خانواده‌ها متقبل هزینه‌های بسیاری می‌شوند جدا از مشکلاتی که در ترافیک شهری بروز می‌کند از اولیا عاجزانه درخواست می‌کنیم شعاع بندی و محدوده جغرافیایی که برایشان مشخص شده لحاظ کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار