معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: طرحی در وزارت‌خانه با عنوان هر معلم یک مربی ورزش در حال بررسی است و افراد شرکت‌ کننده در سطوح عالی والیبال و تنیس روی میز می‌توانند در حوزه استعدادیابی دانش‌آموزان مؤثر باشند.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳ 10 July 2022

صادق ستاری‌فرد افزود: نیروی انسانی عامل پیش‌برنده و بسترساز پیشرفت کشور در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و به خصوص در موضوع تعلیم و تربیت است که در ساحت تعلیم و تربیت، معلم محور اصلی است.

وی گفت: مهم‌ترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است و عامل پیش‌برنده و بسترساز پیشرفت کشور در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و به خصوص در موضوع تعلیم و تربیت محسوب می شود که در ساحت تعلیم و تربیت، معلم محور اصلی است.

وی افزود: پس از ۱۴ سال این مسابقات احیا شد و تشکر می‌کنم از حضور پر شور همه شرکت‌کنندگان در سطوح منطقه‌ای، استانی و کشوری و میزبانی بسیار عالی استان اصفهان و تشکر می‌کنم از همه مدیران استانی و معاونان تربیت بدنی و سلامت که شادی و نشاط و هیجان را به محیط تعلیم و تربیت تزریق کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلم مهم‌ترین رکن تحول‌ساز در حوزه آموزش و پرورش است. معلم محور تحول در تحقق سند تحول بنیادین است و معلم توانمند، سالم و شاداب قطعاً می‌تواند عامل پیشران در تحقق اهداف تربیتی باشد.

ستاری‌فرد افزود: اگر طرح‌های ما مزین به نام شهدای گرانقدر است، این یکی از نشانه‌هایی است که می‌توانیم از طریق فرآیندهای ورزشی و برنامه‌های تربیتی موضوعات مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنیم.

وی ادامه داد: به یاری خدا در حوزه ورزش دانش‌آموزی و فرهنگیان در آغاز راه آن قرار داریم و به دنبال استقرار نظام مبتنی بر عدالت در تلاش هستیم که در جای جای کشور بتوانیم مسابقات را پوشش دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: ساحت زیستی و بدنی که مورد توجه و تاکید بوده، بسترساز تحقق اهداف سایر ساحت‌های شش‌گانه است و مبتنی بر همین موضوع مسابقات ورزشی فرهنگیان آغاز شد و هم اکنون در آغاز راه هستیم.

ستاری فرد گفت: هرچه بتوان در حوزه ورزش فرهنگیان سرمایه‌گذاری کرد، این سرمایه به حوزه دانش‌آموزی سرازیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اجرای این مسابقات افراد شرکت‌ کننده در سطح کشوری می‌توانند سفیران ورزش دانش‌آموزی و نشاط و شادابی باشند.

ستاری فرد افزود: به یاری خدا با حضور این افراد در میدان ورزش در طول سال تحصیلی بتوانیم نشاط که مایه تحول است را در محیط مدرسه و محیط تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی دنبال کنیم. در کنار برگزاری مسابقات ورزشی حتماً موارد فرهنگی و تربیتی مد نظر است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص رتبه‌بندی معلمان، خاطرنشان کرد: به لطف خدا از سال ۸۴ تاکنون موضوع رتبه‌بندی مدنظر بود، اما عملیاتی نشد تا اینکه در برنامه‌های تبلیغاتی رئیس جمهور، موضوع رتبه‌بندی به عنوان مطالبه و حق حقوقی فرهنگیان مورد توجه قرار گرفت.

ستاری‌فرد گفت: رتبه‌بندی یکی از عاملان و آثار تحول است و در سند تحول بنیادین نیز مورد توجه قرار گرفت، اما در طول ۱۰ سال اجرای سند تحول، مورد توجه نبود تا اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم این قانون تصویب و آئین‌نامه ابلاغ شد و به یاری خدا از همین هفته و هفته آینده اجرای رتبه‌بندی آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :