مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: تعریف و اجرای ۹ طرح پیشران اقتصادی در استان به ایجاد زیست بوم کسب و کار و فرصت‌های شغلی زیادی منجر خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ 04 July 2022

احسان شهیر افزود: ۹ طرح پیشران اقتصادی شامل دهکده لجستیک، چهار منطقه ویژه اقتصادی، شیمی پارک، شهرک های گلخانه ای، منطقه ویژه علم و فناوری، مجتمع اصفهان هوشمند و شهرک های "طلا و جواهر"، "پوشاک، کیف و کفش" و فرآوری‌ عناصر معدنی‌ راهبردی است که با آینده نگری و نگاه همه جانبه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان اصفهان در خرداد امسال بر تسریع در صدور مجوزها و عملیات اجرایی این طرح ها تاکید شد، اظهار داشت: اجرای هر یک از این طرح ها فرصت های شغلی مستقیم و غیر مستقیم زیادی را بوجود می آورد بعنوان مثال با ایجاد دهکده لجستیک ظرفیت ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی بصورت مستقیم و بیش از پنج هزار فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد می شود.

شهیر با اشاره به اینکه دهکده لجستیک در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی شرق اصفهان قرار دارد، اضافه کرد: زیرساخت های اولیه آن آماده شده است، در مرحله اول، پایانه صادرات و واردات آن را پیگیری می کنیم و بر صدور مجوز و موافقت اصولی این طرح در سفر هیات دولت تاکید شد.

وی یکی دیگر از طرح های پیشران اقتصادی اصفهان را ایجاد چهار منطقه ویژه اقتصادی عنوان و خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی در کاشان، شهرضا، شاهین شهر و شرق اصفهان  با ظرفیت اشتغال ۴۰ هزار نفر راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه مرحله نخست منطقه ویژه اقتصادی در کاشان با همکاری بخش خصوصی آغاز به کار کرده و در حال تکمیل شدن است، گفت: در سفر هیات دولت به اصفهان نیز بر تسریع در اختصاص منطقه ویژه اقتصادی شاهین شهر تاکید شد و پیگیری های لازم در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه کارهای اولیه برای تخصیص زمین به منظور منطقه ویژه اقتصادی شرق اصفهان در محدوده سگزی نیز انجام شده است، افزود: در حال اخذ استعلام از دستگاه های اجرایی برای این طرح هستیم و در سفر هیات دولت نیز موافقت کلی برای آن اخذ شد.

شهیر ادامه داد: در سفر هیات دولت به اصفهان بر تسریع در صدور مجوزهای اولیه منطقه ویژه اقتصادی در شهرضا نیز تاکید شد که برای پیشبرد و شروع فعالیت آن کمک بسیاری می کند.

وی مجتمع اصفهان هوشمند را یکی دیگر از طرح های پیشران استان خواند و اظهار داشت: کارخانه نوآوری در بسیاری از استان ها ایجاد شده است اما هنوز در اصفهان این کارخانه را نداریم و بر اساس توافق بین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری اصفهان مقرر شد این کارخانه در قالب طرح اصفهان هوشمند در ۱۱ سوله مستقر در خیابان امام خمینی اصفهان اجرا شود.

وی با بیان اینکه تمرکز فعالیت مجتمع اصفهان هوشمند در حوزه دیجیتال و هوا و فضا با ظرفیت اشتغال ۲ هزار نفر بطور مستقیم خواهد بود، خاطرنشان کرد: مقدمات اولیه برای راه اندازی این مجموعه توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و بخش خصوصی انجام شده است.

شهیر با اشاره به اینکه ایجاد شهرک های تخصصی پوشاک و طلا نیز از طرح های پیشران اقتصادی استان اصفهان است، افزود: جانمایی اولیه برای آنها انجام شده و با همکاری اصناف در حال پیگیری و اجرایی شدن آنها هستیم.

وی به طرح شهرک های گلخانه ای با اشتغال مستقیم حدود ۲۵ هزار نفر و بمنظور استفاده بهینه از منابع آبی محدود نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در سفر هیات دولت به اصفهان مسائل و چالش های این طرح با حضور وزیر نیرو بررسی شد.

وی، شیمی پارک را نیز یکی از شهرک های تخصصی در بین طرح های پیشران اقتصادی استان دانست و اظهار داشت: این مجموعه با ظرفیت اشتغال حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر بطور مستقیم و ۴۰ هزار نفر بطور غیر مستقیم در جوار شهرک رازی در جنوب اصفهان و شهرستان شهرضا طراحی شده است و در حال اخذ مجوزهای آن هستیم تا فعال و اجرایی شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به طرح پیشران شهرک تخصصی فراوری عناصر معدنی با ظرفیت اشتغال پنج هزار نفر، خاطرنشان کرد: ما معدن های بزرگی در استان از جمله در شرق داریم که در دنیا بی بدیل است و زیرساخت های اولیه برای ایجاد این شهرک طراحی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار