رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: از سوی دیگر بحران کم آبی به علت کاهش نزولات جوی، افت شدید سطح منابع آبی زیر زمینی، آلودگی و خشک شدن رودخانه زاینده رود در سال های گذشته معضلی دیگر در کشاورزی استان محسوب می شود که افت سطح کشت حتی تا ۷۵ درصد از اراضی و باغ ها را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۱۰۵۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴ 14 June 2022

مهرداد مرادمند اضافه کرد: اصفهان با دارا بودن ۵۶۸ هزار هکتار اراضی با قابلیت کشاورزی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و با دارا بودن شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را داشته به گونه ای که در مناطق گرم و خشک استان خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه دار و هسته دار کشت  می شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموع  اراضی زراعی قابل کشت استان حدود  ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال‌های نرمال از حیث بارش حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تن است اظهار داشت: مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵  هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تن برآورد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :