فرمانده انتظامی استان اصفهان از برخورد جدی پلیس با مافیای خریدار و فروش ضایعات واقع در حاشیه شهرهای استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ 11 June 2022

سردار محمدرضا میرحیدری، روز شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه سرقت از اماکن در اصفهان کاهش یافته است، افزود: با این حال، سرقت خودروها و وسایل درون آنها در اصفهان افزایش داشته است که بخشی از این امر ناشی از خرید اینگونه وسایل توسط ضایعات فروشی‌های واقع در حاشیه شهرهاست.
وی افزود: یکی از مشکلات در ساماندهی ضایعاتی‌ها رشد قارچ گونه آنهاست که موجب افزایش سرقت‌های خُرد شده است.
فرمانده انتظامی نیرو انتظامی اصفهان تصریح کرد: پشت فروشندگان ضایعاتی‌های شهر، مافیایی وجود دارد که انگیزه سرقت توسط معتادان را نیز افزایش داده است.

وی تصریح کرد: این مافیا، ضایعات مسروقه را با کمترین قیمت از معتادان خریداری می‌کنند.
سردار میرحیدری با تاکید به اینکه ضایعاتی‌های غیرمجاز در حاشیه شهرها موجب اذیت و آزار مردم و بد جلوه دادن چهره شهرها شده‌اند، از مسوولان و اتحادیه‌های مربوطه درخواست کرد تا در این زمینه به یاری شهرداری‌ها بشتابند.

وی یادآور شد: ضایعات فروشان سود کلانی را از محل فروش قطعات خودرو، اموال مردم و خرید و فروش مواد مخدر از قاچاقچیان بدست می‌آورند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین گفت: پیش از این، بدلیل کمبود نیروی تخصصی در پلیس ۱۱۰، ما از نیروهای سرباز استفاده می کردیم اما از این به بعد ساختار پلیس هم تخصصی و هم رده‌بندی می‌شود زیرا بسیاری از شهروندان هنوز عرصه‌های مورد رسیدگی توسط پلیس با سایر دستگاه‌ها را نمی‌دانند.
وی در باره آمار ۸۰ روزه سامانه ۱۹۷ پلیس اصفهان اظهار داشت: در این مدت میزان تماس‌ها ۱۸ درصد رشد داشته که از این میزان ۱۱ درصد ارشادی، ۲۱ درصد انتقادی و ۲۴ درصد تقدیر از پلیس بوده است.
میرحیدری همچنین‌ میزان تماس با پلیس ۱۱۰ در ۸۰ روز گذشته را ۹۲۳ هزار و ۳۱۸ تماس عنوان کرد و افزود: بصورت میانگین روزانه ۱۲ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ اصفهان برقرار می‌شود.
وی اظهار داشت: در۸۰ روز گذشته ۳۷۲ پرونده اقتصادی در استان تشکیل شد که ارزش ریالی آنها ۶ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال بود و در جریان عملیات صورت گرفته ۳۷۰ نفر دستگیر شدند و ۲۰۴ دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
فرمانده انتظامی اصفهان از دیگر فعالیت‌های پلیس را برخورد با خودروهای حامل کالای قاچاق و انسان موسوم به "خودروهای شوتی" عنوان کرد و بیان داشت: پلیس بطور جدی با خودروهای حامل کالای قاچاق و انسان برخورد می‌کند تا هیچ خودروی شوتی جرات تردد به اصفهان را نداشته باشد.
وی با تاکید به اینکه خودروهای شوتی توقیفی آزاد نخواهند شد، افزود: در ۸۰ روز گذشته ۳۶۰ دستگاه خودروی شوتی در استان شناسایی و صاحبان آنها دستگیر شدند.

سردار محمدرضا میرحیدری گفت: با تغییرات ایجاد شده در  کشور همسایه و اعمال محدودیت‌ها، در کل میزان ورود مواد مخدر به کشورمان  کاهش یافته و به همین دلیل در۸۰ روز گذشته نیز با ۵۰ درصد کاهش کشفیات مواجه شده‌ایم.
وی از افزایش ۲ درصدی جمع‌آوری معتادان و کاهش ۴ درصدی برخورد با خُرده‌فروشان مواد مخدر خبر داد و افزود: تغییر رویکرد دشمن از ترویج مواد سنتی به مواد مخدر صنعتی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین آماده نشدن محل نگهداری معتادان مُتجاهر سطح شهر را از مشکلات مبتلابه برشمرد و تصریح کرد: پلیس این آمادگی را دارد که ظرف ۴۸ ساعت این معتادان را از سطح شهر اصفهان جمع‌آوری کند اما زیرساخت نگهداری آنان فراهم نیست.
وی اضافه کرد: البته در این زمینه بزودی یگان انتظامی در محل حصه اصفهان مشغول بکار می شود
سردار میرحیدری همچنین با اشاره به روند کاهش سرقت و تصادفات از افزایش ۲۳ درصدی جرایم رایانه‌ای در استان خبر داد و افزود: کلاهبرداری رایانه‌ای در استان ۳۶ درصد کاهش داشته اما برداشت غیرمجاز از حساب‌ها ۱۰۳ درصد افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار