نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اتصال شهرستان کمتر توسعه یافته و کویری خور و بیابانک‌ به گاز سراسری بیش از ۴ هزار میلیارد تومان نیاز است.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ 03 June 2022

الهام آزاد افزود: با وجود اینکه سه شهر خور، جندق و فرخی و روستای چاه ملک از نعمت گاز سی آن جی برخوردار است؛ اما مطالبه جدی و به حق مردم این شهرستان اتصال خور و بیابانک‌ به گاز سراسری است.
وی گفت: برای توسعه صنعت و راه اندازی کارخانجات و کارگاه های تولیدی که به سوخت گاز نیاز دارند، گازرسانی سی ان جی جوابگو نیست و باید به گاز سراسری متصل باشد.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ایام اوج مصرف و فصل سرد سال همین روش سی ان جی در بخش خانگی  دچار مشکل و قطعی هستیم.
الهام آزاد از مدیران کشور و استان خواست نسبت به تامین اعتبار و اجرایی کردن عملیات گاز رسانی سراسری به این شهرستان اهتمام جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: باید بودجه و اعتبار برای جمعیت شهرستان در نظر گرفته شود و زیرساخت‌ها فراهم باشد تا جمعیت ماندگار شود.
نماینده مردم شهرستان های نائین و خور و بیابانک گفت: باید تدبیری صورت بگیرد که تخصیص بودجه به صورت سرزمینی در نظر گرفته شود نه براساس شاخص جمعیت، در غیر این صورت مناطق محروم همچنان محروم باقی می‌مانند.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: نائین و خور و بیابانک جز پهناورترین شهرستان‌ های ایران هستند این در حالی است که اکثر شهرستان‌های استان تراکم جمعیتی دارند و تخصیص بودجه در سطح کشوری دیده می‌شود.
آزاد افزود: شاخص کشوری برای تخصیص بودجه براساس جمعیت است و این در حالی است که جمعیت در این شهرستان‌ ها کم است.
وی گفت: زمانی که زیرساخت‌ها فراهم نباشد، جمعیت در این شهرستان ماندگار نخواهد شد و آن زمان فلات مرکزی کویر خالی از سکنه خواهد شد.
به گفته وی شهرستان خور و بیابانک از اصلی‌ترین امکانات بهداشتی و درمانی و متخصص زنان و زایمان بی‌بهره است.
آزاد بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته خور و بیابانک هدف بنیاد علوی قرار گرفت و این مهم زمینه پیشرفت و توسعه این شهرستان را فراهم می سازد.
وی یادآور شد: در بودجه سال گذشته برای شهرستان خور و بیابانک ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود اما در طرح دوفوریتی این بودجه بی‌فرجام ماند و از این‌ رو در کنار اعتبارات شهرستانی باید اعتبار جداگانه‌ای تخصیص داده شود تا از محرومیت به مطلوبیت برسیم.
وی در ادامه افزود: امیدوارم تا پایان سال ۱۴۰۲ بسیاری از پروژه های نیمه تمام نائین و خور و بیابانک به بهره برداری برسد.
نماینده مردم شهرستان های نائین و خور و بیابانک تصریح کرد: در این ۲ سال هر جایی که پیگیری کردیم و تلاش کردیم علی رغم کمبود بودجه ها به نتیجه رسیدیم و ما نباید به عقب برگردیم بلکه در شرایطی که دولت مردمی ، مجلس انقلابی و قوه قضاییه و کلیه ارکان نظام با دغدغه خدمت به مردم و حفظ آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال تلاش هستند باید با اتحاد و وحدت و همدلی در توسعه شهرستان های نائین و خور و بیابانک کوشا باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار