شهرستان اصفهان رتبه نخست پرداخت زکات را در استان دارد.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ 29 May 2022

دبیر ستاد زکات اصفهان با بیان اینکه شهرستان اصفهان رتبه نخست پرداخت زکات را در استان دارد و با اختصاص آب و رونق کشاورزی شاهد افزایش پرداخت زکات از سوی مردم این منطقه خواهیم بود گفت: ۷۰ درصد زکات‌های شهرستان اصفهان با توجه به خشکسالی این منطقه، زکات مستحبی است.
حجت الاسلام غلامحسین رنجبر افزود: پارسال ۹۲۰ میلیارد ریال زکات مستحب، واجب و فطریه جمع آوری و نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد بیش از ۴۰ درصدی داشته است.
وی گفت: روند افزایشی پرداخت زکات برای امسال پیش بینی شده است و ستاد‌های زکات محلی در راستا جمع آوری و توزیع در آن منطقه تلاش می‌کنند.
دبیر ستاد زکات اصفهان افزود: هرگاه شرایط آبی بهبود یافته و وضع کشاورزی در استان بویژه در شرق و غرب اصفهان رونق یافته، پرداخت زکات هم روند افزایشی داشته است.
حجت الاسلام رنجبر گفت: بیشترین اعتبار در حوزه کمک به فقرا شامل معیشت، ساخت یا تعمیر مسکن و جهیزیه هزینه شده و بخشی از آن نیز برای ساخت حمام، مسجد، مدرسه و پُل مصرف می‌شود.
وی ادامه داد: ستاد‌های زکات روستایی در سراسر استان فعال شده است و درآمد‌های این بخش با اولویت همان منطقه هزینه خواهدشد.

بر اساس فقه اسلام گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مشمول پرداخت زکات واجب می‌شوند که البته پرداخت زکات مستحبی مشمول موضوع خاصی نیست و انفاق به شمار می‌آید.
خشکسالی، کمبود منابع آبی و خشکی رودخانه زاینده رود در فصولی از سال در اصفهان در سال‌های اخیر به ایجاد مشکلاتی در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی و کشاورزی منجر شده است.

برچسب ها: زکات ، معیشت ، فقه اسلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار