سخنگو و عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی با استفاده از ابزارهای جدید، ایده‌های خلاقانه و برنامه‌های مخاطب‌پسند از سوی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: در مدل تحول‌یافته مشارکت مردم و نوع حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مردمی نیز تغییرات خوب و موثری رخ داده است.
کد خبر: ۱۰۴۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷ 21 April 2022

علی صالحی درباره ویژه‌برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با پیش‌بینی بیش از 200 برنامه در 15 منطقه شهری در ماه رمضان امسال، فضای متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته ایجاد کرده است.

وی افزود: ویژگی قابل‌توجه برنامه‌های رمضان 1401 این است که علاوه بر برنامه‌ریزی منسجم شهرداری اصفهان برای برگزاری ویژه‌برنامه‌های این ماه، برنامه‌ریزی مناسبی نیز برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تقویت اقدامات خودجوش انجام گرفته تا برنامه‌هایی که سال‌های سال توسط مجموعه‌های مردمی اجرا می‌شده مورد حمایت قرار گیرد.

سخنگو و عضو هیأت ‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: خوشبختانه برنامه‌های بزرگ و میدانی از جمله جزء‌خوانی قرآن کریم که با مشارکت مجموعه‌های مردمی در مساجد، تکایا و مجموعه‌های فرهنگی اجرا می‌شود مورد حمایت مستقیم شهرداری اصفهان قرار گرفته که نشان از سازماندهی مناسب برای گسترش فعالیت‌های قرآنی محله‌محور و خانواده‌محور با مشارکت مردم در ماه مبارک رمضان دارد.

صالحی گفت: پس از گذشت بیش از نیمی از روزهای ماه مبارک رمضان، شاهد اتفاقات خوبی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی با استفاده از ابزارهای جدید، ایده‌های خلاقانه و برنامه‌های مخاطب‌پسند بوده‌ایم. همچنین در مدل تحول‌یافته مشارکت مردم و نوع حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مردمی تغییرات خوب و موثری رخ داده است.

وی اظهار داشت: امسال درباره توزیع عادلانه خدمات در ماه مبارک رمضان شاهد اتفاقات متفاوتی بودیم که در این راستا علاوه بر اینکه برنامه‌های رویدادمحور در مناطق گوناگون شهر تقسیم شده و به‌جای تمرکز در یکی دو نقطه شهر، مردم می‌توانند در منطقه و محله محل سکونت خود شاهد این رویدادهای شهری باشند، برنامه‌های مردمی نیز با حمایت شهرداری به این برنامه‌ها اضافه شده و شاهد توزیع خوبی از فعالیت‌های ترویجی در حوزه فرهنگ قرآنی و مضامین مرتبط با ماه مبارک رمضان هستیم.

وی با اشاره به وجود خلاقیت در برنامه‌های خانواده‌محور در محل‌های اجتماع شهروندان مانند باغ غدیر و میادین پرتردد شهر تصریح کرد: همچنین جزءخوانی قرآن کریم فضای متفاوتی را در چهارباغ ایجاد کرد و در کنار رعایت چهارچوب‌های شهری، برنامه‌ بسیار ارزشمندی برای تمام اقشار مردم برگزار شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در کوه صفه برای نخستین بار اضافه کرد: فعال شدن تکایا و خلوت‌های مجموعه تخت‌فولاد که برای نخستین بار در شب‌های قدر در اختیار مردم قرار می‌گیرد نیز از دیگر اقدامات ارزشمند معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در ماه مبارک رمضان بوده است.

صالحی خاطرنشان کرد: خلاقیت در اجرای برنامه‌ها، استفاده از رویکردهای جدید، توزیع خدمات در سطح شهر و تفاوت محسوس در مشارکت مردم در برگزاری این برنامه‌ها نسبت به سال‌های گذشته، ماه قرآنی متفاوتی را در اصفهان رقم زد و شاهد طنین نوای قرآن در جای‌جای شهر گنبدهای فیروزه‌ای بودیم. باید تلاش کنیم نقاط ضعف این برنامه‌ها را نیز مرتفع کرده و حضور مجموعه‌های پرتوان مردمی را نظام‌مندتر کنیم تا شرایط برای مشارکت مجموعه‌های توانمند، صاحب‌سبک و صاحب‌سابقه بیشتر فراهم شود و مرحله به مرحله شاهد فراگیری بیشتر مخاطبان باشیم تا اثرگذاری خدماتی که با این سطح کیفیت بالا ارائه می‌شود نیز توسعه یابد و بیشتر شهروندان از این خدمات فرهنگی بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار