مجموع ذخیره آب سد‌های بزرگ استان اصفهان در ابتدای خردادماه به ۴۵۶ میلیون مترمکعب رسید.
کد خبر: ۱۰۴۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ 24 May 2022

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی ۶ سد بزرگ استان اصفهان تا پایان اردیبهشت ماه گفت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب امروز به ۳۸۱ میلیون مترمکعب رسید.
احسان الله امینی با بیان این که ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است، افزود: در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد ۶۱ درصد کاهش یافته است.
وی به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در حال حاضر ۲۵.۵ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است و حجم آن نسبت به پارسال در مدت زمان مشابه ۲۸ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۲۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به ۲.۲۳ میلیون مترمکعب رسیده است.
امینی با بیان این که ذخیره سد حنای سمیرم تا امروز به ۱۰.۳ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: حجم این سد در مدت مشابه پارسال ۲۰ میلیون مترمکعب بود و نسبت به پار سال ۴۰ درصد کاهش و در مقایسه با بلند مدت ۴۷ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز ۶.۷ میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته است و ذخیره این سد حدوداً مشابه سال گذشته است.
امینی افزود: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون ۲.۶ میلیون مترمکعب آب دارد و بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی با اشاره به این که میزان پرشدگی سد‌های استان ۳۳ درصد است، گفت: بررسی وضعیت سد‌های استان نشان می‌دهد که میزان پرشدگی سد‌ها نسبت به میانگین بلند مدت ۵۶ درصد کاهش داشته است.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خواستار صرفه جویی در مصرف آب در همه بخش‌های استان شد و افزود: صرفه جویی و استفاده بهینه از آب در همه بخش‌ها از جمله آب آشامیدنی، صنایع، کشاورزی ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار