با فعال شدن مجددِ کانون های گرد و غبار در کشورهای عراق و سوریه و در پی هجوم آن به کشور و آلوده شدنِ هوای استان اصفهان، مدارس چند شهرستان، امروز تعطیل است.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳ 18 May 2022

دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درباره علل آلودگی هوای اصفهان گفت: در چند روز اخیر، با توجه به فعال شدنِ مجددِ کانون های گرد و غبار در کشورهای عراق و سوریه، تعدادی از شهرها در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور و بخش هایی از شهرستان های شمال و شرق استان اصفهان از جمله کاشان، آران و بیدگل، نطنز ، اردستان ، نایین و خور و بیابانک به شدت تحت تاثیر این پدیده قرار گرفته است.

ایرج حشمتی در خصوص اقدام کنترل کننده در این باره افزود: در کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان، با توجه به گزارش هواشناسی استان مبنی بر استمرار این شرایط تا روز چهارشنبه، مقرر شد به منظور کاهش مواجهه گروه‌های آسیب پذیر، تمام سطوح آموزشی (دبستان و دبیرستان) در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نطنز، نایین و خور بیابانک در نوبت صبح و ظهر امروز چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه تعطیل شود.

به گفته وی، شهروندان اصفهانی می‌توانند از طریق نرم افزار موبایلیِ پایشِ کیفی هوای استان اصفهان که فعلا در ۱۲ ایستگاه فعال است، از آخرین وضعیت کیفی هوا مطلع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار