معاون اقتصادی استانداری اصفهان گفت: نرخ بیکاری در استان اصفهان بالا است و ۲۵ درصد نرخ بیکاری مربوط به تحصیل کرده های بدون شغل است.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹ 01 May 2022

امیر رضا نقش با اشاره به اینکه ۱۱ درصد ارزش افزوده کشور در استان اصفهان در بخش صنعت اتفاق می افتد، اظهار داشت: در راس همه تصمیم گیری های استان اشتغال و رفع بیکاری قرار دارد که رفع آن همواره مورد توجه دولت بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان مقام دوم را در صنعت دارد، افزود: تعهد ایجاد اشتغال امسال یک میلیون نفر در کشور مطرح شده که سهم استان اصفهان ۸۰ هزار شغل جدید است که رقم بسیار بالایی می باشد.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته از تعهد ۶۰ هزار شغل، ۴۲ هزار مورد فرصت شغلی رقم خورد، تصریح کرد: ما صددرصد امیدواریم میزان اشتغال امسال با وحدت بین فعالان اقتصادی، کارفرمایان و نیز افسران جبهه جنگ اقتصادی و رزمندگان اقتصادی افزایش یابد.

نقش از چهار برابر شدن تسهیلات تبصره ۱۸ شرکت های دانش بنیان خبر داد و افزود: این پیشنهاد به تهران شده که انتظار داریم تا تیر ماه جاری انجام شود، زیرا بزرگترین مشکل در توسعه دانش بنیان، نحوه پشتیبانی از شرکت هایی است که اینگونه هستند.

وی اضافه کرد:ما سرمایه گذاری را باید تسهیل و امنیت کسب و کار را فعال کنیم؛ به عنوان مثال ۵۰۰ میلیون سرمایه گذاری به ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه درگردش نیاز دارد و این در حالی است که ۴۰ درصد صنایع استان اکنون با زیر ۶۰ درصد ظرفیت خود فعال و نیاز به سرمایه در گردش دارند.

نقش گفت: در ۶ ماه گذشته ۵هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ و سرمایه در گردش؛ تسهیلات بانکی در اختیار صنایع قرار دادیم و این آمادگی را داریم که در سفر رییس جمهور رقم بالاتری را برای سرمایه در گردش استان به تصویب برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید از این فراز و نشیب عبور و تامین مالی که مهمترین چالش است را به حداقل برسانیم، گفت: انتظار داریم که اثر آن روی ظرفیت شغلی استان موثر باشد.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: رفع موانع تولید در استان به طور جدی دنبال و پرونده ها بررسی می شود که در همین راستا در پنج ماه گذشته ۶۷۰ پرونده بررسی و تقریبا بخشی از هدفگداری استان محقق شده است.

 وی بیان داشت:خوشبختانه ۱۷۲ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال صنعتی در طول ۵ ماه گذشته به وضعیت قبل خود بازگشتتد و نرخ بیکاری ۱۱.۴ درصدی آذر ماه در اسفند ماه سال گذشته به حدود ۹.۵ رسید یعنی دو درصد کاهش نرخ آمار بیکاری در اسفند ماه رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :