با اجرای طرح ملی پایش باقیمانده دارو و سموم در شیرخام
استان اصفهان در ارسال نمونه شیرخام از گاوداری‌ها و مراکز جمع آوری شیرخام به مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور از سهم ۱۲ درصدی برخوردار است.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ 22 April 2022

 کارشناس اداره نظارت و مسئول ساماندهی شیر خام اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت:
با هدف تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های خام دامی، طرح ملی پایش باقیمانده‌های دارو، سموم، فلزات سنگین و دیگر مواد شیمیایی در شیر خام بصورت همزمان از فروردین ماه سال جاری در سطح کشور با نمونه گیری از گاوداری‌های سنتی، صنعتی و مراکز جمع آوری شیر خام آغاز شده است.
دکتر محمدرضا قاسمی افزود: در راستای اجرای این طرح و با توجه به رتبه نخست استان اصفهان در تولید شیر خام در کشور، ۱۱۶ نمونه تصادفی شیر خام با همت کارشناسان شبکه‌های دامپزشکی، از ۸۴ واحد گاوداری سنتی و صنعتی و ۳۲ مرکز جمع آوری شیر ۱۷ شهرستان استان جمع آوری و بر اساس دستورالعمل دسته بندی، برچسب گذاری و به مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور ارسال شد.
وی گفت: در این طرح ملی، تعداد ۹۵۳ نمونه از استان‌های کشور دریافت و به مرکز ملی تشخیص ارسال شده که از این میزان، ۱۲ درصد سهم استان اصفهان است.

کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی و مسئول ساماندهی شیرخام اداره کل دامپزشکی استان افزود:: به منظور تحقق ایمنی غذایی در سطح جامعه، طرح ملی پایش سایر فرآورده‌ها را سازمان دامپزشکی کشور و به طور همزمان در کشور اجرا خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :