معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: این استان با تورم و مازاد گوشت مرغ مواجه شده‌است به گونه ای که بازار توان جذب آن را ندارد.
کد خبر: ۱۰۴۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 21 April 2022

حسین ایراندوست افزود: در این شرایط از  شرکت پشتیبانی امور دام استان درخواست کمک کردیم تا مرغ های مازاد را خریداری و ذخیره کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهار داشت: اتحادیه مرغداران استان اصفهان  در روزهای گذشته با استفاده از سامانه رهتاب مقداری از مرغ ها را به استان های دیگر از جمله تهران، فارس، مرکزی و همدان ارسال کرده است.
وی  اضافه کرد:سقف و حداکثر قیمت مصوب گوشت مرغ در کشور ۳۱ هزار تومان است اما در شرایطی در استان امکان کاهش این سقف قیمت وجود دارد.  

ایراندوست خاطرنشان کرد: پیش از این نیز که با فراوانی گوشت مرغ در استان مواجه شدیم با هماهنگی اتحادیه مرغداران، کشتارگاه ها و فروشگاه های مرغ وارد مذاکره شدیم و قیمت مرغ را از ۳۱ هزار تومان به ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش دادیم و بعبارتی هم قیمت مرغ زنده، هزینه و دستمزد کشتارگاه و سود مرغ فروشی را کاهش یافت.
وی بیان کرد: بعد از عید نوروز که مقداری با کاهش مرغ مواجه شدیم، قیمت گوشت مرغ را به قیمت مصوب قبلی برگردانده شد اما هفته گذشته که بطور مجدد با مازاد مرغ مواجه شدیم برای حفظ بازار و تولید کننده و با هماهنگی آنها، قیمت مرغ به حالت گذشته برگردانده شد.  
معاون بهبود تولیدات دامی استان اصفهان گفت: امروز گوشت مرغ در استان با قیمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان از طریق سامانه رهتاب عرضه می شود و برای اینکه تولید کننده بعنوان حلقه اول و کشتارگاه آسیب نبینند و قیمت ها برای مصرف کننده هم قابل قبول باشد این قیمت را در کارگروه تنظیم بازار استان عملیاتی کردیم.
وی افزود: کاهش قیمت گوشت مرغ در استان موثر بوده است و در نتیجه آن هم مرغ کافی به بازار عرضه شده و رضایت حداقلی هم برای مرغداران تامین شده است و سعی کردیم تاثیر منفی روی جوجه ریزی نگذارد.
ایراندوست با اشاره به کاهش قیمت گوشت قرمز در استان اصفهان اظهار داشت:سقف قیمت گوشت قرمز در ایام نوروز ۱۶۰ هزار تومان اعلام شد اما این هفته سقف قیمت را ۱۴۵ هزار تومان اعلام کردیم که یک دلیل این کاهش قیمت مربوط به توزیع گوشت منجمد است اما دلیل اصلی آن نیست.  
وی ادامه داد: دلیل اصلی کاهش قیمت گوشت قرمز این است که شب عید تقاضا برای خرید  بالا بود و این موضوع بطور طبیعی روی قیمت اثرگذار است اما در زمان حاضر تقاضا کاهش یافته و منابع تأمین دام استان هم تغییر پیدا کرده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: منابع تأمین دام در این فصل به استانهای چهارمحال و بختیاری، فارس تغییر کرده و تا حدودی با ورود دام عشایر به پیرامون استان، فراوانی و عرضه دام راحت تر می شود و همین امر موجب کاهش و افت قیمت گوشت قرمز و بویژه گوشت دام سبک شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار