نسبت به سال گذشته
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: میانگین بارندگی استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ 18 April 2022

حمیدرضا خورشیدی افزود: میانگین بارش در اصفهان  از ابتدای سال زراعی جاری یعنی از اول مهر گذشته تاکنون در استان ۱۳۲.۸۷ میلی‌متر گزارش‌ شده است.

وی میانگین بارندگی در استان در مدت مشابه سال گذشته را ۱۱۲.۲۲ میلی‌متر و در دوره آماری بلندمدت ۱۷۸.۱۴ میلی‌متر اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: میانگین بارندگی امسال استان نسبت به دوره بلندمدت(دوره ۳۰ ساله) ۱۷۸.۱۴ میلی‌متر بوده است که ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری تاکنون در میان شهرهای استان، بیشترین میزان بارندگی را شهر فریدونشهر با ۴۴۳.۶ میلی‌متر و شهر خور و بیابانک با ۱۱.۸ میلی‌متر کمترین میزان بارش را داشته است.

خورشیدی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان افزایش بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شهر گلپایگان با ۱۰۲.۹ درصد و شهر خور و بیابانک نیز با ۶۵.۷ درصد کاهش بارندگی، بیشترین میزان کاهش بارش را در میان شهرهای استان داشته اند.

 وی بیان کرد: تمام شهرستان‌های استان جز اصفهان، نایین، میمه، مورچه‌ خورت، کبوترآباد، فرودگاه شهید بهشتی و خور و بیابانک در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته و دوره آماری مزبور افزایش بارندگی داشته‌اند.

خورشیدی خاطرنشان کرد: در ایستگاه اصفهان نیز در سال زراعی جاری تاکنون ۵۵ میلی‌متر باران باریده که این میزان نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت ۴۷.۷ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۱.۶ درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار