۱۰ هزار و ۳۴۴ کلاس درس با قدمت بیش از ۴۰ سال در استان اصفهان باید تخریب و نوسازی شود.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ 14 April 2022

سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس استان در صد و پنجاه و هفتمین شورای آموزش‌وپرورش استان گفت: ۱۰ هزار و ۳۴۴ کلاس درس با قدمت بیش از ۴۰ سال در استان وجود دارد که باید تخریب، بازسازی و نوسازی شود.

مجید نسیمی افزود: ۱۳ هزار و ۷۸۹ کلاس در استان هم عمر کمتر از ۴۰ سال دارد و بر اساس آیین نامه‌ها و مقررات ملی باید این کلاس‌ها نیز مقاوم سازی شود.
وی سرانه فضای آموزشی در شهرستان اصفهان را ۶.۲۶ متر مربع اعلام کرد و گفت:با تلاش‌های انجام شده در شهرستان‌های استان ۱۶۱ فضای دو نوبته شامل ۳۳۲ آموزشگاه و ۶۵ فضای دونوبته شامل ۱۳۰ آموزشگاه در نواحی شش گانه شهرستان اصفهان و در مجموع استان ۲۲۶ فضای دونوبته شامل ۴۵۲ واحد آموزشی وجود دارد.


نسیمی ادامه داد:براساس شاخص زیربنای فضا‌های آموزشی، ۳۷ درصد از فضا‌های آموزشی مستحکم، ۲۶ درصد نیازمند تخریب و بازسازی و ۳۷ درصد نیازمند مقاوم سازی است.
وی با اشاره به وجود ۲۱ مدرسه و ۱۴ کلاس درسِ کانکسی در استان افزود: از این تعداد برای جایگزینی ۱۴ مدرسه برنامه‌ریزی، هفت مدرسه اجرایی و پنج مدرسه در دست اجرا است.
سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس استان اضافه کرد: ۴۵ مدرسه سنگی با ۱۵۲ کلاس درس در فریدونشهر، سمیرم و کاشان وجود داشت که از این تعداد شش مدرسه احداث و جایگزین شده و ۳۹ مدرسه سنگی دیگر همچنان وجود دارد.
نسیمی با اشاره به پیگیری استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در استان گفت: در آینده ۸۱ درصد از فضا‌های آموزشی سیستم گرمایشی استاندارد خواهد داشت، اما برای تکمیل این طرح‌ها نیازمند اعتبار بیشتر هستیم.
وی با بیان اینکه به همت خیران و تلاش دولت در سال‌های گذشته تعداد زیادی مدرسه احداث شده گفت: در سال ۱۴۰۰، ۱۱۳ طرح آموزشی با ۵۳۵ کلاس درس و ۲۷ فضای ورزشی و تربیتی به اداره‌کل آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هم در این جلسه با اشاره به اینکه به همت خیران مدرسه ساز استان تا کنون هشت هزار کلاس درس به آموزش و پرورش استان تحویل داده شده گفت: از ۲۹۰ طرح فعال و غیر فعال در حال ساخت در اصفهان، تعهدات خیران کاملا پرداخت شده و ۶۰ طرح هم در مراحل عقد توافق‌نامه است.
مجتبی ملااحمدی با اشاره به اینکه از آبان پارسال، جذب خیران و عقد تفاهم‌نامه جدید، رشد ۳۰۰ درصدی داشته اضافه کرد: نهضت هنرستان‌سازی در استان در دستور کار قرار گرفته و حدود ۲۰ تا ۳۰ هنرستان در استان ساخته خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای کمک به طرح‌های خیرساز، اموال مازاد آموزش‌وپرورش استان به فروش برسد گفت: حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه بیش از بودجه امسال برای تکمیل طرح‌های استان نیاز است.
سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان هم در این جلسه با اشاره به مشکلات استان به ظاهر برخوردار اصفهان گفت: مشکلات آموزش و پرورش استان اصفهان به وزیر ابلاغ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار