تاکنون طرح مطالعات تعیین حد بستر وحریم رودخانه‌ها برای دوهزار کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان تعیین شده است.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶ 09 April 2022

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، طول مسیر رودخانه‌های این استان را حدود چهار هزار کیلومتر برشمرد و گفت: تاکنون برای دوهزار کیلومتر از مسیر‌های رودخانه تعیین حد بستر و حریم شده است که ۴۴۰ کیلومتر آن مربوط به رودخانه زاینده رود است.

منصور شیشه فروش افزود: همچنین امسال تعیین حد بستر و حریم رودخانه برای هزار کیلومتر دیگر از رودخانه‌های این استان در دست اقدام است.

وی گفت: تاکنون ۲۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های این استان لایروبی شده است که ۱۰۵ کیلومتر آن در بستر زاینده رود است و یک کیلومتر از مسیر رودخانه زاینده رود در دست ساماندهی است تا جریان آب در آن سرعت بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: ۳۰ کیلومتر دیگر هم از بستر رودخانه‌ها در شهر‌های نطنز، شهرضا و چادگان در دست ساماندهی است.

منصور شیشه فروش گفت: همچنین ۲۱۵ هکتار از اراضی رودخانه‌های استان و ۷۶۱ هکتار هم از بستر رودخانه زاینده رود آزاد سازی شده و ۲۰ هکتار هم در حال پیگیری برای آزادسازی در مسیر رودخانه‌های استان است.

وی افزود: ۲۱۰ تابلوی هشدار صید در مسیر‌های رودخانه نصب شده و حدود ۲۵۰ سازه پرخطر در مسیر رودخانه‌ها شناسایی شده و برنامه ریزی آب منطقه‌ای رفع خطر و آزادسازی در محدوده رودخانه زاینده رود است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حریم ۱۱۰ مورد از محوطه ویلا‌هایی در بستر رودخانه‌ها هم آزادسازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار