ثبت نام در دومین مدرسه ملی ابررسانایی و کاربرد‌ها در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ 03 April 2022

در این مدرسه با حضور استادان و محققان برجسته کشور در زمینه ابررسانایی و بحث و تبادل اندیشه درمورد آخرین دستاورد‌های تحقیقاتی این حوزه، به روز و کاربردی می‌شود.
دبیراجرایی این رویداد علمی یکی از راه‌های تقویت و گسترش دانش استراتژیک کوانتومی را برگزاری مدرسه‌های علمی بیان کردو گفت: علاقه‌مندان برای ثبت نام در دومین مدرسه ملی ابررسانایی و کاربرد‌ها و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی http://www.psi.ir/f/nsas۲۰۲۲ مراجعه کنند.
دکتر حمیده شاکری پور هدف از برگزاری این مدرسه را آموزش درست و اصولی مفاهیم ابررسانایی و کاربرد‌های آن، به زبان آسان بیان کرد و افزود: این دانش کوانتمی در فناوری‌های مهمی مانند شتابدهنده سرن، تصویربرداری فوق دقیق پزشکی، قطار‌های فوق سریع، ژنراتورها، ترانسفورماتورها، موتور‌های سبک و سریع، منابع ذخیره‌ی بزرگ انرژی، زیردریایی‌ها، رادارها، مخابرات بدون سیم و بسیاری از آزمایشگاه‌های پیشرفته که با میدان مغناطیسی بالا کار می‌کنند، به کار گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در گروه تحقیقاتی فیزیک و کاربرد‌های ابررسانایی دانشگاه صنعتی اصفهان تحقیقات جدیدی در حال برگزاری است گفت: این مدارس در کشور در به روز رسانی دانشجویان و گسترش تحقیقات علمی کمک بسزایی می‌کنند.
شاکری پور، مخاطب اصلی این دوره را دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی فیزیک، محققان پسادکتری و استادان دانشگاه بیان کرد و افزود: شرکت کنندگان در این دوره می‌توانند از مباحث علمی استادان به نام همچون فرهاد شهبازی (دانشگاه صنعتی اصفهان)، مهدی صامتی (Imperial College London)، سعید عابدین پور (دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان)، مهدی کارگریان (دانشگاه صنعتی شریف) و ایمان میرزایی (دانشگاه تربیت مدرس) بهره‌مند شوند.
در مدرسه ملی ابررسانایی محور‌های علمی حالت‌های همدوس، شبیه سازی کوانتومی در مدار‌های ابررسانا، ابرشارگی در سیستم‌های فرمیونی، ابررسانایی و نظم توپولوژیک وکیوبیت‌های ابررسانا، آموزش و به بحث و بررسی علمی گذاشته می‌شود.
دومین مدرسه ملی ابررسانایی و کاربرد‌ها سه شنبه ۱۴ تیر در دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار