مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: بیشترین اخطار بهداشتی و موارد پُلمب در ایام نوروز مربوط به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان بویژه آبمیوه‌فروشی‌ها، بستنی‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و اماکن بین راهی است.
کد خبر: ۱۰۳۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ 27 March 2022

سیدمهدی میرجهانیان افزود: مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از موارد بسیار حساس و مهم در بازرسی‌های بهداشت محیط در تعطیلات نوروزی هستند و امسال نیز تعدادی از آنها بدلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی، اخطار کتبی دریافت کردند یا پُلمب شدند.

وی تاکید کرد: کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط اصفهان با مشاهده کوچکترین مشکل در بهداشت مواد غذایی، فردی، ساختمان و تاسیسات مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اقدام به برخورد با آنها می‌کنند زیرا سلامت شهروندان و گردشگران بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال ۸۰ تیم از گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان بر رعایت موازین بهداشتی در اماکن اقامتی و بین راهی، رستوران‌ها و مراکز تولید مواد غذایی در سطح استان نظارت می‌کنند، اضافه کرد: از ۲۵ اسفند پارسال تاکنون در این بازرسی‌ها حدود ۲۰ تُن مواد غذایی غیرقابل مصرف و تاریخ گذشته جمع‌آوری و حدود هشت تُن از آنها با دستور مقام قضایی معدوم شد.

میرجهانیان، یکی از اقدامات بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان در تعطیلات نوروز را نظارت بر سامانه‌های آبرسانی و آب آشامیدنی دانست و گفت: با توجه به حساسیت این موضوع، از ۱۵ اسفند سال گذشته تاکنون نمونه‌برداری میکروبی و کُلرسنجی آب در کلانشهر اصفهان و سایر شهرها و روستاهای استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه مساله آب آشامیدنی در یکی از مجموعه‌های گردشگری اصفهان با همکاری بخش‌های مختلف در روز اول فروردین و در کوتاهترین زمان مرتفع شد، افزود: در باغ فدک اصفهان، انشعاب آب آشامیدنی جدید اضافه و نمونه‌برداری های لازم از آن انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ تیم از کارشناسان بهداشت محیط در شهر اصفهان در مکان‌های پُرتجمع مانند چهارباغ، میدان امام، پارک ناژوان، کوه صُفه و باغ فدک در هر روز دست‌کم سه نوبت بازرسی می کنند، خاطرنشان کرد: امسال با تعداد غیرقابل تصوری از گردشگران در استان اصفهان مواجه شدیم و با توجه به حساسیت بالای اماکن بین راهی برای خدمات رسانی به مسافران، بازرسی مستمر از آنها انجام می‌شود.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه به مُتصدیان واحدهای صنفی و اماکن مختلف نیز برای استفاده از ماسک تذکر لازم داده می شود، تصریح کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بین مراجعه‌کنندگان به مراکز گردشگری و عمومی راضی کننده نیست و حتی به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

وی با تاکید براینکه هنوز ویروس کرونا در جامعه وجود دارد از مردم و گردشگران خواست تا شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مداوم دست‌ها، استفاده از مواد غذایی و آب سالم و مطمئن را رعایت کنند.

میرجهانیان ادامه داد: اگر مردم و گردشگران در جایی مشکلی از نظر بهداشت محیط و رعایت نکردن موازین بهداشتی مشاهده کردند آن را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار