مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی این استان بازدید کردند.
کد خبر: ۱۰۳۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸ 25 March 2022

علیرضا ایزدی افزود: "کاخ عالیقاپو"، "باغ فین کاشان" و "باغ‌موزه کاخ چهلستون" در این مدت بیشترین تعداد بازدید را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: تعداد بازدیدها از کاخ عالیقاپو در شهر اصفهان تا امروز از مرز ۵۰ هزار نفر گذشت و آمار بازدید از مجموعه باغ فین کاشان، به ۴۸ هزار و ۲۰۰ نفر و کاخ چهلستون بیش از ۳۹ هزار نفر رسیده است و سایر اماکن تاریخی استان هم به فراخور مورد بازدید قرار گرفته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان اظهار داشت: تمهیدات ویژه‌ای برای ارائه خدمات‌ به گردشگران در بناهای تاریخی زیر نظر این اداره‌ کل در ایام عید نوروز اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: ورود گردشگران به اماکن تاریخی و گردشگری استان خیلی خوب است و در شب‌های گذشته تا ساعت ۱۰ شب در اماکن تاریخی استان به بازدید کنندگان خدمات ارائه می‌شود اما بواسطه حضور و استقبال مردم از کاخ عالیقاپو تا ساعت ۱۲ شب به بازدید کنندگان خدمات ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد:  تعداد اقامت‌های ثبت شده در استان اصفهان تا پایان چهارمین روز فروردین ۱۴۰۱ به بیش از ۷۰۰ هزار نفر رسید و میانگین اقامت گردشگران در این استان حدود ۲.۲ دهم شبانه روز است.

ایزدی خاطرنشان کرد: ظرفیت اقامتی اماکن زیر نظارت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تکمیل شده است و در زمان حاضر مسافران در "باغ فدک" و "خانه‌های استیجاری" و "اماکن اقامتی آموزش و پرورش" اسکان داده می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان افزود: نوروزگاه‌ها در این ایام بصورت روزانه در همه شهرهای استان استان برپا می شود و امروز چند مورد از این نوروزگاههای روستایی و شهری از جمله خارا، حسن آباد، نیک آباد مورد بازدید قرار گرفت.

وی گفت: هنرهای صنایع دستی و آیین‌های بومی محلی، موسیقی در این نوروزگاه‌ها ارائه می‌شود و بدنبال این هستیم که فضای پر شور و نشاطی را برای گردشگران و مسافران نوروزی افرایش دهیم.

ایزدی اظهار داشت: استقبال خیلی خوبی هم در زمینه نمایشگاه‌ها و بازارچه های صنایع دستی و موزه‌های تاریخی استان شده و در زمان حاضر  در وضعیت خوبی قرار داریم و امیدواریم که وضع به همین منوال ادامه پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار