مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: بر اساس آمار ۱۰ ماهه گذشته پزشکی قانونی کشور در سالجاری استان اصفهان رتبه چهارم در متوفیان تصادفات جاده ای را با ۵۹۶ نفر خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۰۳۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷ 19 March 2022

مهدی خضری با اشاره به تعداد متوفیات حوادث رانندگی کشور در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰  و مقایسه آن با مدت مشابه سال ۹۹  اظهارداشت: در سال ۹۹ ، ۲۳۴ هزار و ۳۸۹ نفر مصدوم و ۹ هزار و ۲۹۱ نفر فوت شده اند که همین رقم در سال ۱۴۰۰  با ۱۴.۷ درصد افزایش و ۲۶۹ هزار و ۷۸۵ نفر مصدوم و ۱۰ هزار و ۶۵۳ نفر متوفی در حوزه دورن شهری و برون شهری همراه بوده است.

وی افزود: بر اساس آمار ۱۰ ماهه گذشته  پزشکی قانونی کشور در سالجاری استان اصفهان رتبه چهارم در متوفیان تصادفات جاده ای را با ۵۹۶ نفر متوفی بعد از استانهای فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس بیش از ۱۱ جلسه از ابتدای سال تا کنون و نیز ۱۰۰ مصوبه و نیز دخیل کردن دستگاه های اجرایی مرتبط با تصادفات و اجرای طرح جامه ایمنی برگزار شده است.

وی همچنین به اقدامات شاخص در راستای ارتقای ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی اشاره کرد و گفت: رفع نقاط پر تصادف، تحلیل تصادف، تکمیل سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای، تصمیم سازی با تحلیل داده های سیستم های حمل ونقل هوشمند و اجرای پروژه مدیریت توزین انجام گرفته است.

خضری در ادامه به ۶۷ نقطه پر تصادف مصوب کشوری در استان اشاره کرد و افزود: ۵۱ نقطه دارای تصادف همچنان وجود دارد و مجموعا ۱۱۸ نقطه پر تصادف و دارای تصادف شناسایی شده است که ۹۰ درصد این نقاط آشکارسازی و ۷۰ درصد حادثه خیری آنها رفع شده است.

وی به برنامه های نوروزی ۱۴۰۱ اشاره و بیان داشت:۹۴ نقطه استقرار برای کنترل بهتر شبکه و جلوگیری از تصادفات  مشخص شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان اضافه کرد:در سال جاری ۶۱ سامانه جدید حمل و نقل هوشمند برای کاهش تصادفات  راه اندازی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار