مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: ظرفیت اسکان حدود ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی در هر شبانه روز در استان فراهم شده که ۱۳۰ هزار ظرفیت مربوط به کلانشهر اصفهان است.
کد خبر: ۱۰۳۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱ 18 March 2022

علیرضا ایزدی افزود: این میزان ظرفیت در هتل ها، مهمانپذیرها، واحدهای بومگردی، خانه های استیجاری، مدارس و اماکن شهرداری و طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا آماده شده است.
وی با اشاره به ضوابط ستاد مقابله با کرونا و یک چهارم ظرفیت در نظر گرفته شده در مدارس آموزش و پرورش برای اسکان مسافران نوروزی، اظهار داشت: در صورت نیاز و همچنین تایید ستاد ملی مقابله با کرونا، ظرفیت اسکان مدارس افزایش خواهد یافت.
وی با یادآوری اینکه شهرداری اصفهان نیز اقداماتی را برای ساماندهی منازل استیجاری و صدور مجوز برای آنها انجام داده است، خاطرنشان کرد: این منازل باید دارای کیفیت مطلوب و مورد تایید از نظر قانونی و امنیتی باشند.
ایزدی به استقرار ایستگاه هایی در ورودی ها و شهرهای استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۱ برای راهنمایی مسافران اشاره و اضافه کرد: از ۲۵ اسفند امسال نیز سامانه "مسافریار" به عنوان نخستین سامانه تمام الکترونیک خدمات به گردشگران فعالیت خود را آغاز کرد و مسافران می توانند اطلاعاتی مانند مسیر، اسکان و تهیه غذا را از آن دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار