مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته و تایید چک لیست‌های ایمنی استانداردهای ملی ایران، تاییدیه استاندارد ایمنی تله سیژ ناژوان در اصفهان صادر شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ 18 March 2022

محمود فرمانی در این خصوص اظهار داشت: برای حفظ جان مردم رعایت دقیق استانداردهای ایمنی اجباری از اولویت برخوردار است و ما نیز بر اساس حکم قانون و وظیفه، در این زمینه با دقت لازم عمل می‌کنیم.

دبیر شورای استاندارد استان ادامه داد:  توجه به حضور مسافران نوروزی در کلانشهر اصفهان و سایر شهرستان‌های استان، استفاده از تجهیزات بازی افزایش پیدا می‌کند، از این رو طرح ویژه نوروز در این اداره‌کل تعریف شد که بر اساس آن، همه تجهیزات بازی استان اصفهان که فاقد تأییدیه ایمنی استاندارد لازم بودند، پلمب شدند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان افزود: با تغییر مدیریتی تله‌سیژ ناژوان،  همه نواقص از سوی شرکت‌های بازرسی ایمنی مورد تایید برطرف شد. 

وی بیان کرد: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته و چک لیست‌های ایمنی،  این مجموعه از نظر سازمان ملی استاندارد ایران می‌تواند فعالیت خود را از سر بگیرد.

به گفته وی، اداره‌کل استاندارد استان اصفهان، شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد و مجموعه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی، ورزشی سپاهان اصفهان در چند ماه اخیر به طور جدی پیگیر این موضوع بودند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان درباره اهمیت دقت و حساسیت موجود درباره این موضوع تصریح کرد: استانداردهای تجهیزات بزرگ بازی اجباری و الزامی است و متولیان و بهره‌برداران باید همه نکات ایمنی را رعایت کنند و این موضوع به تایید سازمان ملی استاندارد برسد.

وی گفت:  زمانی که تاییدیه صادر می‌شود، "به آن معنی است که شرکت بازرسی گواهی کرده که تله‌سیژ در زمان صدور تاییدیه، با استانداردهای ایمنی ملی ایران مطابقت دارد.

فرمانی افزود: تله سیژ یک وسیله مکانیکی است که بدون شک در اثر استفاده طی مرور زمانی، ممکن است دچار استهلاک شود؛ بنابراین بعد از صدور تاییدیه، نظارت‌های ۲ ماهه، ۶ماهه و سالانه به صورت مستمر وجود دارد.

 به گفته وی، اهتمام در رفع نواقص ایمنی تله‌سیژ ناژوان و تله‌کابین صفه در مجموعه شرکت بهره‌بردار تله‌سیژ و تله‌کابین به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: ایمن سازی و استاندارد تله‌کابین نیز در حال پایان است و با توجه به گزارش های شرکت بازرسی استاندارد به نظر می‌رسد که این مجموعه نیز به زودی تست عملکردی خود را طی می‌کند.

فرمانی افزود: بعد از انجام تست‌های این مجموعه، در صورت تایید نهایی شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد، روند صدور مجوز آن آغاز می‌شود. 

مدیرکل استاندارد استان اصفهان ادامه داد: در این فرایند سخت و زمان‌بر، همه  قطعات مورد نیاز تست در مجموعه تله‌سیژ ناژوان از جمله شفت‌ها، دکل‌ها، سیستم‌های مختلف موتورخانه، قفل‌ها و هنگرها، سیستم ارتینگ و صاعقه‌گیر، لاستیک کابین‌ها و تمامی موارد مورد نیاز به صورت دقیق زیر نظر شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد، مورد تست، اصلاح، تست مجدد و نصب قرار گرفت و فرایند تاییدیه را طی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار