مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان کرمانشاه معتقد است: با کنترل فاکتورهای خطر می‌توان تا 80 درصد از آمار مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عروقی کاست.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 30 September 2015
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان کرمانشاه معتقد است: با کنترل فاکتورهای خطر می‌توان تا 80 درصد از آمار مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عروقی کاست.

دکتر حسین بیگلری به مناسبت روز جهانی "قلب" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به نامگذاری روز 29 سپتامبر مصادف با هفتم مهر به عنوان روز جهانی "قلب" اظهار کرد: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت برای این روز «قلب سالم، اولویتی برای همه کس و همه جا» انتخاب شده است.

بیگلری بیماری‌های قلبی و عروقی را اولین عامل مرگ و میر در جهان عنوان کرد و افزود: همین امر می‌‎تواند نشان دهنده لزوم توجه به سلامت قلب باشد.

وی اظهار کرد: سالیانه 17 میلیون و 300 هزار نفر در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی از دست می‌دهند و انتظار می‌رود با توجه به روند رشد این بیماریها تا سال 2030 این رقم به بیش 23 میلیون نفر برسد.

بیگلری تصریح کرد: این در حالیست که با رعایت تنها چند فاکتور ساده مانند عدم مصرف دخانیات، داشتن رژیم غذایی سالم و تحرک کافی می‌توان تا 80 درصد از این آمار مرگ و میر کاست.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار کرد: روزجهانی قلب به این موضوع اختصاص داده شده که چقدر محیط زندگی و محیط کار و سرگرمی در افزایش خطر ریسک فاکتورهای بیماری‌های قلبی و عروقی موثر است.

وی تصریح کرد: چنانچه رژیم غذایی مناسبی داشته باشیم که در آن مصرف نمک، شکر و چربی به حداقل رسیده و مصرف میوه و سبزیجات در آن بالا باشد و از طرف دیگر تا حد زیادی تحرکات بدنی افزایش داده شده و از ساعت تماشای تلویزیون و کار با کامپیوتر کاسته شود و ورزشهایی مانند دوچرخه سواری و کوهپیمایی و پیاده روی تند در برنامه روزانه افراد قرار گیرد، تا حد زیادی از احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در امان خواهیم بود.

بیگلری بیماری‌های قلبی و عروقی را اولین علت مرگ و میر در کشور نیز عنوان کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر تنها در یک ریسک فاکتور بیماری‌های قلبی و عروقی که فشار خون است،  20 درصد افراد بالغ کشورمان مبتلا به این معضل هستند و قطعا این امر خطر احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در جهت کاهش آمار مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عروقی ضرورت دارد تا در جهت کنترل ریسک فاکتورهای خطر ابتلا به این بیماریها هرچه سریعتر اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار