رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان:
تابناک: رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: گشت ویژه واحد بازرسی اصناف شهر اصفهان برای نوروز ۹۴ از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال آینده در اصفهان فعال خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹ 04 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، سیدمحمدرضا پاک نژاد با تاکید بر اهمیت شان شهروندان و هم استانی ها به خصوص در ایام نوروز، اظهار داشت: برای حمایت از حقوق مردم در ایام نوروز ۹۴، واحدهای بازرسی اتاق اصناف در بخش های مختلف به خصوص میوه، ارزاق مورد نیاز آنها، برنج، آجیل، تنقلات، شیرینی، گز و ... فعال شده اند.

وی تاکید کرد: گشت ویژه واحد بازرسی اصناف شهر اصفهان برای نوروز ۹۴ از ۱۵ اسفند جاری تا ۱۵ فروردین سال آینده فعال خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان افزود: این گشت ها نظارت ویژه ای بر واحدهای مختلف صنفی به خصوص میوه فروشی ها، آجیل فروشی ها و پوشاک خواهند داشت و با متخلفان برخورد می شود.

وی بیان داشت: هفته گذشته با همکاری سازمان تعزیرات حدود ۵ واحد عمده فروش میوه در میدان میوه و تره بار را به دلیل گران فروشی، کم فروشی و همچنین ارائه میوه قاچاق پلمب کردیم چرا که تخلفات آنها منجر به نارضایتی مردم شده بود.

پاک نژاد با اشاره به نظارت مسقیم گشت های بازرسی اصناف بر واحدهای فروش پوشاک، تاکید کرد: برای جلوگیری از هر گونه گران فروشی واحدهای پوشاک و البسه باید به مشتریان، فاکتور ارائه دهند.

وی تصریح کرد: هنوز فرهنگ ارائه فاکتور به مشتری از سوی برخی از واحدهای صنفی رایج نشده اما این امر در نهایت تدبیری برای رعایت حقوق مصرف کننده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ بازرس ویژه اصناف در سطح شهر بر عملکرد واحدهای صنفی نظارت می کنند، گفت: طی ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین سال آینده تعداد بازرسان اصناف اصفهان به ۱۰۰ نفر افزایش خواهند یافت.

وی در خصوص واحدهایی که به طور عمدی و سهوی اقدام به گران فروشی می کنند، بیان داشت: بیشتر این واحدها پروانه کسب ندارند و به طور قطع بازرسی های انجام شده در سطح بازار انجام می شود.

پاک نژاد در خصوص گران شدن انواع مختلف کالا در آستانه نوروز و سوء استفاده برخی از فروشندگان، گفت: موضوع افزایش قیمت ها در ایام نوروز در تمام شهرها به دلیل بالا رفتن هجمه خریداران با فرهنگ های مختلف مرسوم است به گونه ای که شاهد گران فروشی از سوی برخی از مغازه داران هستیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار