مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: ۸۰ تیم از اسفند جاری تا ۱۵ فروردین سال آینده بر رعایت موازین بهداشتی در اماکن اقامتی و بین راهی، رستوران‌ها و مراکز تولید مواد غذایی در سطح استان نظارت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۳۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳ 26 February 2022

سیدمهدی میرجهانیان افزود: این تیم‌ها که از کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت استان تشکیل شده‌اند بر اجرای محدودیت‌های هوشمند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ماه اسفند و ایام نوروز که با افزایش سفر مواجه خواهیم شد، نظارت می‌کنند.

وی با پیش بینی افزایش سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ نسبت به نوروز ۲ سال گذشته اظهار داشت: با توجه به ابلاغ محدودیت‌های هوشمند توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، بحث تعطیل بودن مطلق اماکن وجود ندارد اما بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت شدید می‌شود.

میرجهانیان با اشاره به افزایش بازدیدها و نظارت‌ها از اول اسفند جاری بر روی مراکز تهیه و توزیع شیرینی، گز و آجیل گفت: با توجه به اهمیت اماکن بین راهی در سفرهای نوروزی، بازرسی از آنها شروع شده است.

وی با بیان‌اینکه نواقص احتمالی در این اماکن به متولیان آنها گوشزد و در صورت لزوم از تذکر و اِعمال قانون نیز استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: بازرسی و نظارت تیم‌های بهداشت محیط با هدف ارتقای سطح کیفی خدمات به مسافران و شهروندان انجام می‌شود.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به نظارت بر اقامتگاه‌ها از جمله هتل‌ها، مهمانپذیرها و واحدهای بومگردی در آستانه سال نو و ایام نوروز ۱۴۰۱ گفت: امسال محدودیت هایی مانند ظرفیت پذیرش ۵۰ درصد را نداریم اما اماکن اقامتی مُلزم به پذیرش مسافرانی هستند که کارت واکسیناسیون یا مدارک الکترونیکی واکسن کرونا را داشته باشند.

وی با تاکید براینکه مدیریت هوشمند و داشتن کارت واکسن کرونا در اماکن اقامتی اصفهان با جدیت پیگیری و نظارت می شود، افزود: کارشناسان بهداشت محیط علاوه بر بازدیدهای موردی از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، مسائل بهداشتی آنها را نیز بررسی می کنند.

میرجهانیان با بیان اینکه هر نوع خدمات یا واحدهای تولیدی که به نحوی با گردشگران در ایام نوروز در ارتباط هستند در حیطه بازرسی کارشناسان بهداشت محیط قرار می گیرند، تصریح کرد: رستوران‌ها و واحدهای فست فود(غذای فوری) نیز از اماکن حساس قلمداد می شوند که بر روی آنها نظارت می شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه‌های هماهنگی ستاد سفر استان در هفته‌های اخیر اضافه کرد: هماهنگی بین بخشی برای رعایت هرچه بهتر و بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و شهروندان در روزهای پایانی سال و ایام نوروز ۱۴۰۱ ضروریست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار