کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بارش‌های امروز اصفهان از عصر تا آخر شب ادامه دارد، گفت: این هفته کیفیت هوا خوب است و شرایط جوی اجازه انباشت آلاینده‌ها را نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۰۲۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 12 February 2022

آسیه آقایی با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جو ناپایدار بارشی از امروز تا اوایل وقت فردا بر روی استان است، اظهار کرد: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به‌صورت قسمتی ابری، به‌تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید، بارش برف و باران و احتمال رعد و برق به‌ویژه در نیمه جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: شدت فعالیت سامانه بارشی در مناطق هم‌جوار با استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد عمدتاً به‌صورت بارش برف خواهد بود که می‌تواند موجب اختلال در تردد جاده‌ای شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۴ درجه کاهش پیدا می‌کند، افزود: امروز حداکثر دمای هوای اصفهان به ۱۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و کمینه فردا صبح شهر اصفهان ۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت آینده گرم‌ترین نقطه استان چوپانان با ۱۸ درجه سانتی‌گراد و خنک‌ترین بوئین میاندشت با منهای ۷ درجه سانتی‌گراد است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ میلی‌متر بارش باران و ۶ سانتی‌متر بارش برف در فریدون‌شهر، ۱ سانتی‌متر برف و یک میلی‌متر آب حاصل از برف در سمیرم و در چادگان و خوانسار حدود یک میلی‌متر بارش باران ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بارش‌های امروز اصفهان از عصر تا آخر شب ادامه دارد، گفت: هوای اصفهان امروز و فردا سالم است، اما دوشنبه غبار صبحگاهی خواهیم داشت، اگرچه شرایط جوی اجازه انباشت آلاینده‌ها را نمی‌دهد و این هفته کیفیت هوا خوب است.

آقایی خاطرنشان کرد: صبح دوشنبه دمای هوا در اصفهان کاهش پیدا می‌کند، اما تا زمستان سال آینده به منهای ۷ و ۸ درجه سانتی‌گراد نمی‌رسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار