فرماندار شهرضا:
تابناک: فرماندار شهرضا گفت: ضرورت دارد با توجه به افزایش تصادفات در محور اصفهان به شهرضا این محور باید ۴ خطه شود تا مشکل ایجاد کارخانه در این محور نیز رفع شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹ 04 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سیدرضا عقدایی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور قرار گرفته و دارای بزرگ‌ترین شهرک صنعتی در استان است.

وی با بیان اینکه بیش از 8500 نفر در مزاکز صنعتی شهر مشغول به کار هستند، افزود: شهرک صنعتی رازی شهرضا با 1400 هکتار وسعت در بیش از هزار هکتار از آن امکان کار کردن فراهم است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه به‌زودی منطقه ویژه اقتصادی در شهرضا راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: اقدامات اولیه کشوری برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرضا انجام شده و در استان کاشان و شهرضا بیشترین پیشرفت را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 7 هزار ثبت‌نام شده بیکار در شهرضا داریم، گفت: بیشتر این ثبت‌نام شده‌ها افراد با تحصیلات عالیه هستند و باید دانشگاه‌ها به سمتی بروند که پذیرش دانشجو متناسب با طرح‌های صنعتی کشور و شهرستان باشد.

عقدایی با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان شهرضا اظهار داشت: سفال شهرضا قبل از لاله‌جین همدان مطرح بوده است که متأسفانه به آن بها داده نشده است.

وی افزود: با ایجاد شهرک صنایع دستی و انتقال بخش قالی و سفال شهرستان به این شهرک مشکل بخش عمده بیکار بانوان را رفع می‌کند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل و چالش شهرضا آب و فاضلاب آن است، تصریح کرد: با مدیریت صحیح امروز شاهد جریان آب در زاینده‌رود هستیم و مشکلات شرق استان نیز در حال حل شدن است.

وی با اشاره به اینکه شهرضا با 153 هزار نفر جمعیت دیگر منبع آبی برای استحصال ندارد بیان کرد: شهرستان نیاز به 300 لیتر آب برای آشامیدن دارد و با انتقال آب از رودخانه سولگان این مشکل برطرف می‌شود.

عقدایی با بیان اینکه بیش از 30 سال از اجرای پروژه فاضلاب شهرضا می‌گذرد، افزود: با ورود شهرداری برای تکمیل پروژه فاضلاب شهری و تخصیص 100 میلیارد تسهیلات از سوی بانک شهر امیدوار هستیم در 2 سال آینده فاضلاب شهرضا تکمیل شود.

وی بیان کرد: ضرورت دارد با توجه به افزایش تصادفات در محور اصفهان به شهرضا این محور 4 خطه شود تا مشکل ایجاد کارخانه در این محور نیز برطرف شود.

فرماندار شهرضا با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان اصفهان، بیان کرد: در این سفر اعتباراتی برای صنعت و سرمایه در گردش به استان اختصاص پیدا کرد که امیدوار هستیم به شهرستان در تخصیص این اعتبار نگاه ویژه‌ای شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار