استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیاری از نیروهای شهرداری کارآمدی چندانی ندارند و با قوانین آشنایی ندارند تصوریح کرد : تمامی شهرداران که برای آن ها ابلاغ زده شده موظفند به مدت یک روز در سازمان بازرسی آموزش های لازم را ببینند.
کد خبر: ۱۰۲۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 30 January 2022

استاندار : برخی نیروهای شهرداری ها ناکارآمد هستند / معاون عمرانی : اعتبار دادیم اما کاری انجام نشد / شهرداران هفته ای یک روز کلاس آموزشی می روند

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمد زاده در نشست سازمان همیاری شهرداری های استان در یاسوج گفت : بسیاری از شهرداری های استان به دلیل استخدام نیروهای مازاد حجیم شده اند و حتی برخی از آن ها تا ۲ برابر ظرفیت خود نیرو گرفته اند.
وی افزود: شهردارها باید شهرداری ها را حجیم نکنند تا اعتبارات در جای خود هزینه شود و هر لحظه شاهد تجمع نیروهای مازاد برای پرداخت  حقوق های معوق شان نباشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان  اینکه بسیاری از نیروهای شهرداری کارآمدی چندانی ندارند و با قوانین آشنایی ندارند تصوریح کرد : تمامی شهرداران که برای آن ها ابلاغ زده شده موظفند به مدت یک روز در سازمان بازرسی آموزش های لازم را ببینند.
وی تاکید کرد: شهرداران در رعایت قانون و مقررات جدی باشند و تسلیم افراد خاص نشوند و کار جهادی همراه با رعایت مقررات انجام دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به شهرداران بیان کرد: در مسائل مالی مراقب باشید و از اعتباراتی که در اختیارتان قرار می گیرد در امور زیرساختی و عمرانی و زیبا سازی شهر بهره ببرید.
وی با تاکید بر قانونمداری در اجرای کارها ، ابراز داشت: اغلب مدیرانی که در استان به مشکل برخورده اند  به خاطر دور زدن قانون بوده و پشیمانی برای آن ها به بار آورده است.
احمد زاده گفت: شهرداری ها باید زمینه های درآمد پایدار را بیابند و از ظرفیت موجود در شهرهای استان درآمد زدایی کنند.
وی ادامه داد: استان به خاطر کم برخورداری مشکلات زیادی دارد و بسیاری از روستاهای آن حتی جاده مناسبی ندارند.
احمد زاده تاکید کرد: کارهای بزرگی طی این ۴۰ سال در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده اما هنوز کم است و همه برای توسعه استان باید پای کار بیایند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از سفر ریاست جمهوری ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر برای راه های روستایی استان در نظر گرفته شد که تاکنون ۳۲ میلیارد تومان از این میزان تخصیص یافته است.
استاندار : برخی نیروهای شهرداری ها ناکارآمد هستند / معاون عمرانی : اعتبار دادیم اما کاری انجام نشد / شهرداران هفته ای یک روز کلاس آموزشی می روند
اعتبار دادیم اما کاری انجام نشد

کیامرث حاجی‌زاده نیز در این نشست گفت: روزی که به استان آمدم شهرداری‌ها با انباشت بدهی به نیروها مواجه بودند.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انباشت نیروهای غیرمتخصص در شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها از نیروهای غیرمتخصص انباشته شدند بعد می‌خواهند دولت، قانون و استانداری مشکلاتشان را حل کنند.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها نهاد عمومی غیردولتی هستند و حقوق جاری نیروها براساس درآمد پایدار شهرداری‌ها است، یکسال گذشته ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده به استان اختصاص و میان شهرداری‌ها توزیع شد.

حاجی‌زاده عنوان کرد: در چهارماه اخیر با پیگیری‌های استاندار بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان از محل آلایندگی و ارزش افزوده جذب و میان شهرداری‌ها توزیع شد.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی یکسال ۸۰ میلیارد و ۴ ماه اخیر ۵۱ میلیارد تومان به شهرداری‌ها تزریق شده اما از آنها گلایه داریم.

حاجی‌زاده عنوان کرد: سال گذشته اعتبار گرفتیم و به شهرداران اعلام کردیم ساماندهی فضای سبز، ورودی و خروجی شهرها و مبلمان شهری اولویت باشد اما کار خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در یاسوج خود ما ورود کردیم اعتبار گرفتیم و به راهداری دادیم تا در این زمینه‌ها کار کند، در گچساران و دهدشت هم تا حدودی کار انجام شده اما بقیه شهرداری‌ها اقدامی انجام ندادند.

وی عنوان کرد: شهرداران بدانند این سفره اختصاص اعتبار همیشه پهن نیست و باید به فکر درآمد پایدار باشند، در همه شهرهای استان زمینه درآمد پایدار وجود دارد.

وی بیان کرد: طبق قانون ۷۰ درصد اعتبارات باید برای احداث زیرساخت‌ها هزینه شود و حقوق پرسنل باید از درآمد پایدار شهرداری‌ها پرداخت شود.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از به نتیجه رسیدن دو طرح جامع شهرهای یاسوج بزرگ و دهدشت خبر داد و افزود: طرح جامع این شهرها در شورای عالی شهرسازی مصوب شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه دولت به سازمان همیاری شهرداری‌های استان هم کمک‌های خوبی داشته خاطرنشان کرد: این سازمان به مانند شهرداری‌ها به فکر درآمد پایدار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار