در دیدار شهردار و معاونان با استاندار اصفهان؛
تابناک: شهردار اصفهان گفت: خاک‌ریز اول شهرداری در برنامه‌هایی که انجام می‌دهد، کسب رضایتمندی مردم بوده که باید سعی شود برنامه‌ها در راستای آن اجرایی شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 28 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، در نشستی شهرداران مناطق مختلف به همراه معاونین شهرداری به دیدار استاندار اصفهان رفتند و درباره مباحث مختلف به بحث و گفتگو پرداختند.

شهردار اصفهان گفت: با تغییر و تحولاتی که در عرصه‌های مختلف مثل نیرو انسانی و رویکرد مدیریتی صورت گرفته، شرایط برای ایجاد تغییرات در شهر فراهم‌شده است.

مهدی جمالی نژاد در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به اینکه دو ماه از قبول سمت در شهرداری اصفهان می‌گذرد، اظهار داشت: تغییر و تحولات بسیاری صورت گرفته و این تغییرات سعی شده به‌نوعی باشد که به توان از آن دفاع کرد و در نهایت این تغییرات نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه سعی شده بهترین گزینه‌ها برای خدمت در شهرداری انتخاب شود، تصریح کرد: بیشتر معاونین شهرداری در امروز، رقبای دیروز من برای تصدی پست شهردار هستند و از همین رو است که هرکدام با تمام همت به صحنه آمدند تا بتوانند رضایت کامل شهروندان را کسب کرده و با دلسوزی برای مردم، شرایط خوبی را رقم بزنند.

وی افزود: تیم مدیریتی شهر، در این چند ماه اثبات کرده که اختلاف و جدایی در آن معنایی نداشته و همه در کنار هم مثل یک خانواده فعالیت می‌کنند.

افرادی توانمندی در عرصه های مدیریتی انتخاب شدند/ حمایت کامل استانداری از شهردار

از جمله نکات مهم سخنان استاندار در این جلسه، ضرورت توجه به فرصت همدلی میان شهرداری و شورا است.

زرگرپور با بیان اینکه مسائل شهری و مدیریت آن همیشه همراه با مشکلات و پیچیدگی‌هایی بوده است، اظهار داشت: با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد، نتایج اتفاقاتی که رخ می‌دهد، شیرین و دل‌چسب است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه بار در مسائل مدیریت شهری ورود پیداکرده، ادامه داد: یک‌بار برای انتخاب شهردار در ابتدای کار شهردار سابق، به شورا تأکید کردم که باید با یک منطق دیگر به مسائل نگاه کند؛ بار دیگر زمانی بود که اعضا به دنبال استیضاح شهردار بودند و با میانجیگری عنوان کردم که حالا زمان خوبی برای این موضوع نیست و سومین بار نیز در اوایل سال 94 بود که به این نتیجه رسیدم که چاره‌ای جز استیضاح وجود نداشته و باید تکلیف کار مشخص شود، یعنی یا شهردار عوض شود و یا شورا قانع شود.

زرگرپور با تأکید بر اینکه ادامه تنش میان شهرداری و شورا به نفع شهر نبود، تصریح کرد: وقتی شورا اعتقادی به گریز از استیضاح نداشت، شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که شهردار تغییر کند.

وی با بیان اینکه بعد از استیضاح به دنبال این بودم که روند تغییرات سریع برگزار شود، افزود: دو روز قبل از معارفه جمالی نژاد، من پیامی را به وی دادم و تأکید کردم که استانداری حمایت کامل را از شما انجام می‌دهد.

زرگرپور ادامه داد: البته این رویکرد استانداری است که از تیم مدیریت شهری، یعنی هم شهرداری و هم شورا حمایت کافی و کامل را انجام می‌دهد.

استاندار اصفهان در ادامه سخنان خود بیان داشت: خوشبختانه در انتخاب معاونین و بدنه شهرداری فراجناحی و مستقل عمل شده و افراد توانمندی در عرصه‌های مدیریتی انتخاب‌شده‌اند.

زرگرپور با بیان اینکه هم‌افزایی شورای شهر و شهرداری یک فرصت خوب برای پیشرفت است، گفت: هم‌افزایی و وحدت میان شهرداری و شورای شهر یک فرصت خوب و مناسب بوده که باید حداکثر استفاده را از آن داشت تا بتوان فعالیت‌های خوبی را در سطح شهر رقم زد و پیشرفت مناسبی را حاصل کرد.

وی پیرامون انتخاب شهردار اصفهان به عنوان مدیر بحران شهر اصفهان خاطرنشان کرد: باید در آینده جایگاه شهردار اصفهان به عنوان مدیر بحران شهر اصفهان تقویت شده و برای مسئولان سایر دستگاه‌ها وظایف و اختیارات وی مشخص شود.

زرگرپور ادامه داد: کلیه اختیارات استاندار در مدیریت بحران بر عهده شهردار قرار خواهد گرفت و وی می‌تواند در محدوده جغرافیایی اصفهان در این زمینه فعالیت کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های شهرداری در حوزه فرهنگ قابل‌توجه است، تأکید داشت: فعالیت‌های خوبی در زمینه فرهنگ صورت گرفته که البته باید تعاملات بیشتری با دستگاه‌های مربوطه صورت گیرد و به‌نوعی جزیره‌ای عمل نشود.

استانداری به صورت کامل و در کلیه زمینه‌ها با مدیریت شهری همکاری می‌کند

از جمله سخنانی که معاون عمرانی استاندار در این جلسه مطرح کرد، ضرورت توجه به مسائل زیرساختی حمل‌ونقل و اثر آن بر کاهش آلودگی شهر اصفهان بود.

محمدعلی طرفه با اشاره به اهمیت حمایت و پشتیبانی استانداری از مدیریت شهری اظهار داشت: استانداری به صورت کامل و در کلیه زمینه‌ها با مدیریت شهری همکاری کرده و فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام داده است.

معاون عمرانی استانداری بیان داشت: مسئله حمل نقل در کنار سایر مسائل، یکی از موضوعات مهم شهر بشمار می‌رود که باید در راستای ساماندهی آن فعالیت‌هایی صورت پذیرد همچنین در کنار آن مسئله بازنگری و به‌روزرسانی طرح جامع شهری نیز موردتوجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مترو نیز در کنار سایر طرح‌های حمل‌ونقلی، فعالیت خوبی بشمار می‌رود که اجرایی شدنش به شهر کمک خواهد کرد.

رویکرد وحدت و همگرایی به شهر آمده است

رئیس شورای شهر اصفهان نیز در این دیدار اظهار داشت: با انتخاب جمالی نژاد، رویکرد جدیدی مبنی بر حفظ وحدت و همگرایی شهر در نظر گرفته شد و تلاش شد تا با دوری از حواشی، مشکلات موجود رفع شود تا مردم یک شهر خوب داشته باشند.

رضا امینی با تأکید بر نقش استاندار در ثبات شهری ادامه داد: تدبیر و مدیریت بدون جانب گیری استاندار باعث شده که مصالح شهر، بهتر و با کمترین ضایعات در نظر گرفته شود تا مدیریت شهر بتواند شایسته‌تر به مردم کمک کنند.

رئیس شورای شهر اصفهان در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در چند ماه اخیر بیان داشت: در این چند ماه سعی شده در راستای اعتمادسازی، شفاف‌سازی عملکرد، تکریم ارباب‌رجوع و مسائلی از این دست اقداماتی صورت پذیرد که با توجه به این اولویت‌ها تغییراتی در شهر صورت گرفته است.

امینی درباره اهمیت سالم‌سازی شهرداری تأکید داشت: مدیریت شهری اصفهان مدتی است که به سمت سالم‌سازی حرکت کرده و در این راستا جلسات مختلفی را در سطح مدیران شهری و استانی برگزار نموده است.

رئیس شورای شهر اصفهان تأکید کرد: با تحقق این مهم خواهیم توانست اعتماد و رضایت مردم را کسب کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته توسط شهرداری افزود: پردیس‌های فرهنگی متناسب با بوم اصفهان در حال تشکیل است.

رئیس شورای شهر اصفهان بیان داشت: در محیط‌های مختلف شهر نیز فرهنگسراها و بانوکده هایی در حال ایجاد است.

استانداری به وصول طلب‌های دولتی شهرداری توجه کند

در ادامه این جلسه معاون مالی و اداری شهردار اصفهان به هزینه‌های شهرداری در زمینه‌های مختلف شهری اشاره نمود و گفت: در 6 ماه گذشته سال، تنها 600 میلیارد از بودجه شهرداری وصول‌شده که با توجه به این مبلغ در تأمین مسائل ابتدایی شهر چون نظافت و آبیاری و مشاغلی از این قبیل با مشکل مواجه شده‌ایم.

محمد نور صالحی با اشاره به طرح‌های مختلف مثل مترو و اتوبوس‌رانی و سالن اجلاس ادامه داد: کمک‌ها و مطالبات شهرداری باید از دولت و استانداری وصول شود تا بتوانیم در این زمینه‌ها فعالیت خوبی داشته باشیم.

تکریم ارباب‌رجوع، در صدر برنامه‌های معاونت شهرسازی

از جمله سخنان معاون شهرسازی و معماری شهرداری در این دیدار اهمیت هم‌افزایی و همکاری شهرداری و استانداری در زمینه‌های فعالیت بود.

سیدجمال الدین صمصام شریعت در این دیدار با اشاره به کاهش آمار صدور پروانه از اردیبهشت تا شهریورماه، اظهار داشت: سعی شده هرگونه همکاری با انبوه‌سازان و کسانی که تمایل به کسب مجوز پروانه دارند، انجام گیرد تا بتوانیم در این زمینه فعال بوده و اثرات مثبت آن را در بدنه شهرداری شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر صدور پروانه در مناطقی که قیمت زمین کم بوده، افزایش داشته که این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری‌ها باید در مناطقی باشد که سرانه قیمت کسب پروانه آن‌ها کم بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برخورد با ارباب‌رجوع از مهم‌ترین رویکردهای شهرداری بوده، گفت: اولین برخورد مردم با شهرداری در حوزه شهرسازی بوده که باید به صورت ویژه روی آن کار شود.

وی افزود: در راستای جلوگیری از فساد و رفع مشکلات شهروندان برای صدور مجوز، فعالیت‌های خوبی در راستای تحقق شهرسازی الکترونیک صورت گرفته که در آن بسیاری از کارهایی که برای آن مردم باید به صورت حضوری در شهرداری حضور پیدا می‌کردند، حذف‌شده است.

لزوم توجه همه نهادها به مسئله هتل‌سازی در اصفهان

از جمله صحبت‌هایی که منصور نجفی، نماینده شهرداران در این مراسم مطرح کرد، اهمیت تغییر و تکمیل منابع مالی مناطق مختلف شهر بود.

شهردار منطقه 3 اصفهان با بیان اینکه اصفهان یکی از شهرهایی است که توریست‌های مختلفی به آن سفر می‌کنند، اظهار داشت: باید همه نهادها به مسئله هتل‌سازی توجه کنند و در راستای این زمینه به یکدیگر کمک نمایند.

وی افزود: یکی از مشکلات شهرداری‌های مناطق این بوده که بودجه کل آن فارغ از هزینه‌هایی که از شهرداری مرکزی دریافت می‌کنند به صدور پروانه‌های مجوز بازمی‌گردد و این موضوع در کل می‌تواند مشکلاتی را برای ما ایجاد کند.

نجفی در ادامه گفت: باید تلاش کنیم درآمد شهرداری از، درآمد تک محصولی به نام ساختمان تغییر یابد و گسترده تر شود تا بتوانیم جوابگوی هزینه های جاری مناطق باشیم.

وی ادامه داد: بسیاری از مناطق به دلیل اینکه نمی توانند هزینه های جاری خود را تأمین کنند، مبالغی را از شهرداری مرکزی، دریافت می کنند و پروژه های عمرانی را خود را از این طریق اجرایی می سازند.

نجفی تصریح کرد: اگر بتوان برای مناطق درآمدهای پایدار و اساسی ایجاد نمود، این مشکلات از بین خواهد رفت.

حمایت از فرماندهانی که در شهر خدمت می‌کنند ضروری است 

در ادامه این جلسه مدير بازرسي شهرداري اصفهان بر ضرورت برطرف کردن مشکلات و حساسیت‌های موجود در اجراي برنامه‌ها و مسائل مدیریت شهری تأکید نمود.

جانثاري با تأکيد بر اينکه همه مديران حاضر در اين جلسه فرماندهاني هستند که در سطح شهر به خدمت می‌پردازند، اظهار داشت: این مدیران به صورت جهادی مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی در سطح شهر هستند و در صورتی که اين افراد حمايت نشوند، با مشکل مواجه خواهیم شد.

وي ادامه داد: استاندار بايد حساسیت‌های نابجايي که براي اداره شهر ايجاد می‌شود را برطرف نمایند.
مدير بازرسي شهرداري تأکيد داشت: همه بايد تلاش کنيم تا با خدماتي که انجام می‌دهیم، رضايت مردم را کسب کرده و همگرايي مردم به سمت نظام را افزايش دهيم.

وي افزود: حرکت استانداري و ساير دستگاه‌های استان در راستاي پشتيباني از شهرداري و مديريت شهري سبب خواهد شد تا بسیاری از مشکلات مردم مرتفع شود.

جانثاری تأکید کرد: در کنار آن هماهنگي استاندار و شهرداري که هر دو يک خواسته دارند، نيز برطرف می‌شود.

هماهنگی و طرح‌ریزی واحد برای مدیریت بحران ضروری است

در ادامه این جلسه رئیس سازمان آتش‌نشانی اصفهان بیان داشت: هماهنگی و طرح‌ریزی واحد در مدیریت بحران امری ضروری به شمار می‌رود که باید به سمت آن حرکت کنیم.

بهزاد بزرگزاد گفت: با توجه به آشنایی استاندار به الفبای مدیریت بحران باید در این زمینه برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی داشت تا با توجه به این موضوع به توان از خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم که به شهر وارد می‌شود، جلوگیری کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار