تابناک: استاندار اصفهان با انتقاد شدید از مشخص نبودن وضعیت گردشگری اصفهان، گفت: در موضوع گردشگری یک صدای واحد در اصفهان وجود ندارد و ارگان‌هاي ذي‌ربط به اجماع کامل نرسيده‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 28 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رسول زرگرپور شامگاه گذشته (يك‌شنبه) در مراسم گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری در هتل عباسی اصفهان اظهار کرد: از اصفهان به عنوان دریای همیشه مواج اندیشه و عرفان نام برده می‌شود عظمت و شکوه زوال ناپذیر اصفهان مدیون تلاش مشترک اندیشمندان، هنرمندان و علمای بلند آوازه این دیار و نیز مرهون وفاق و همزیستی کامل ادیان الهی است.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری و بین‌الملل، خلق ادبیات جدید و فروپاشی پروژه‌های ایران هراسی قدرت‌های استعمار، زدودن تصویر نامبارک از ایران اسلامی و تنویر افکار جامعه بین‌الملل است، افزود: این مهم با موفقیت کامل میسر و منجر به ورود گردشگران و تقاضای روز افزون گردشگران خارجی از ملیت‌های مختلف و متعدد برای سفر به ايران و به ویژه اصفهان به عنوان ویترین شایسته هنر معماری ایران شده است.

استاندار اصفهان ادامه داد: انتظار مدیریت استان از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی این حوزه، حمایت همه جانبه از بخش‌های خصوصی و تشکل‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روان‌سازی امور آن‌ها در حوزه‌های مربوطه و ایجاد زیر ساخت‌های اقامتی مورد نیاز در اصفهان است.

ارگان‌هاي مرتبط با گردشگري همسو نيستند

زرگرپور با اشاره به اینکه از بخش خصوصی استان انتظار دارم در سایه حمایت‌های همه جانبه بخش دولتی به تلاش‌های مضاعف و پیگیر در جذب گردشگران فرهنگی و نیز استفاده از فرصت‌ها و توان‌ها فعالیت کنند، تصریح کرد: اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزیده شد و این موضوع برگ زرین دیگری در کتاب جاودانه هنر این دیار است این عنوان به مردم فرهنگ دوست و هنر پرور و هنرمندان متعهد و خلاق اصفهان به عنوان صاحبان اصلی آن تعلق دارد.

وی اظهار کرد: این فرصت طلایی، زمینه ارایه بیش از پیش ظرفیت‌ها و گنجینه‌های اصفهان به عنوان دانشنامه هنر معماری اسلامی در عرصه گردشگری را فراهم می‌سازد؛ به اذعان یک اندیشمند فرانسوی، مردم فرانسه اصفهان را بیشتر از ایران می‌شناسند که این موضوع نشان دهنده نمونه‌ای از جایگاه اصفهان است.

استاندار اصفهان با انتقاد از عدم همسويي ارگان‌هاي مرتبط با گردشگري گفت: بالاخره بنده به عنوان استاندار اصفهان متوجه نشدم که اصفهان به اندازه کافی هتل دارد یا ندارد؟

زرگرپور اضافه کرد: اصفهان در سال 92 نزدیک به 12 هزار و 500 تخت داشته است، اما امروز این میزان به 16 هزار تخت افزایش یافته و با تکمیل پروژه‌هاي اقامتگاهي در دست اجرا اين آمار به 22 هزار تخت افزايش مي‌يابد اما اینکه آیا این میزان تخت کفایت می‌کند یا خیر جای سؤال است، زيرا نهادهاي مرتبط يك صدا نيستند.

هتل‌ها كافي است يا خير؟

وی اظهار کرد: امروز رییس اتحادیه هتل داران اصفهان از خالی بودن 30 درصد هتل‌های اصفهان در پیک ورود گردشگر سخن به میان می‌آورد، اما معاون گردشگری از رزور هتل‌های اصفهان تا 8 ماه آینده سخن می‌گوید و اين مسئله مفهوم قضیه را پیچیده می‌کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: من به هر هیئت خارجی که تاکنون وارد اصفهان شده است و همچنین وزرای کشورهای مختلف که به اصفهان وارد شده‌اند تاکید کرده‌ام که در زمینه هتل سازی در این شهر مشارکت کنند، اما آمارهای خالی بودن 30 درصد ظرفیت‌های هتل‌های اصفهان در پیک گردشگري به من تلنگر می‌زند، اما رزرو بودن تا 8 ماه آینده هتل‌ها به من امید می‌دهد!

زرگرپور به وضعیت فرودگاه اصفهان اشاره کرد و افزود: هفته آینده CIP و هم‌چنین سالن کارگو فرودگاه شهید بهشتی اصفهان افتتاح می‌شود و ظرفیت فرودگاه به 20 فروند هواپیما ارتقا پیدا خواهد کرد و شش هزار متر مربع نیز به سالن انتظار و هم‌چنین اقامت پذیرایی اضافه خواهد شد.

وی گفت: قرارداد قطار سریع السیر اصفهان- تهران به مبلغ 1.9 میلیارد یورو به امضا رسید و عملیات اجرایی آن به زودي آغاز خواهد شد.

فعاليت بي‌نتيجه 10 كارگروه گردشگري در اصفهان

استاندار اصفهان در خصوص ورودی‌های شهری اصفهان اظهار کرد: با شهرداری اصفهان در خصوص ورودی‌های شهر بحث کرده‌ایم، ورودی‌های قابل قبولی نداریم و باید این ورودی‌ها درست شود چراکه اصفهان ورودی‌های خوبی در هیچ کدام از مسیرهای هوایی و زمینی ندارد.

زرگرپور ادامه داد: در حوزه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری مبنا بر این شد که همه کمک کنند، اما به نظر در اصفهان همه می‌خواهند شخصا به بخش گردشگری ورود پیدا کنند در حالي كه با ادامه اين روند كاري از پيش نمي‌رود، همه بايد توليت اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را بپذيرند و تمام فعاليت‌ها بايد با محوريت اين نهاد انجام شود.

وي با بیان اینکه امروز بیش از 10 کارگروه گردشگری در اصفهان فعال است، اما متاسفانه هیچ کدام کارایی نداشته‌اند، اظهار کرد: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان باید تا یک ماه آینده اطلاع دهد که آیا تعداد هتل‌های اصفهان کافی است یا خیر؟ دوم اینکه همه افراد علاق‌مند که می‌خواهند به این بحث ورود پیدا کنند باید حول محور سازمان گردشگری فعاليت كنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار