مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: موسسه‌های درمانی طرف قرارداد با این بیمه با اجرای طرح نسخه‌ الکترونیکی، بیش از ۹۰ درصد خدمات خود را به‌صورت تمام الکترونیک به شهروندان ارائه کردند.
کد خبر: ۱۰۱۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 28 December 2021

 حسین بانک افزود: موسسه های درمانی طرف قرارداد در ۶ روز سپری شده از دی ماه بالای ۹۰ درصد خدمات خود را به‌صورت تمام الکترونیک به شهروندان ارائه کردند که این موفقیت مرهون همکاری پزشکان و مراکزی است که در طرح نسخه نویسی الکترونیک شرکت کردند.  

وی تاکید کرد: این بیمه از ابتدای دی ماه هیچگونه نسخه کاغذی از مراکز را نمی پذیرد و پرداختی در این زمینه نخواهد داشت.

بانک ادامه داد: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک علاوه بر مدیریت هزینه های نظام سلامت و شفافیت در درمان بیماران، اشتباهات نسخه خوانی کاهش می یابد و دغدغه بیمه شدگان درباره اعتبار دفترچه از بین می رود. 

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان اظهار داشت: بیمه سلامت در اجرای نسخه نویسی الکترونیک در موارد استثنائی مانند قطعی برق و اینترنت و یا مشکلات احتمالی دیگر آماده همکاری با موسسه های درمانی طرف قرارداد است تا در روند درمان مردم خلل ایجاد نشود.

وی به تمدید بیمه نامه‌ها اشاره و اضافه کرد: با توجه به الکترونیک محور شدن سازمان بیمه سلامت و صیانت از سلامت بیمه شدگان در  استمرار شیوع ویروس کرونا و لزوم کاهش تردد به دفاتر پیشخوان، پوشش بیمه هایی که اعتبار آنها در بازه زمانی سال ۱۴۰۰ منقضی می‌شود از جمله بیمه های صندوق سلامت همگانی، روستاییان و کارکنان دولت (صرفاً بیمه شدگان اصلی و تبعی یک) به صورت سیستمی تا پایان خرداد ۱۴۰۱ در سامانه بیمه سازمان بیمه سلامت تمدید شد.

بانک خاطرنشان کرد: سایر صندوق‌های بیمه ای با توجه به شرایط خاص، باید درخواست تمدید اعتبار بیمه خود را به‌صورت گروهی یا فردی به بیمه سلامت اعلام کنند. 

وی اضافه کرد : بیمه شدگان می توانند از طریق مراجعه به سامانه شهروندی به آدرس bimehsalamatiranian.ir یا برنامه تلفن همراه "بیمه سلامت من" ضمن دسترسی به پرونده پزشکی خود، آخرین وضعیت بیمه ای، تاریخچه خدمات دریافت شده و کد رهگیری خدمات را مشاهده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیمه شدگان می‌توانند پرسش ها و پیشنهادات خود را از طریق مرکز تماس شبانه روزی ۱۶۶۶ و یا سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات به آدرس shekayat.ihio.gov.ir با ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار