کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: سرما و برودت هوا با توجه به فعالیت سامانه بارشی و ریزش برف، تا پایان هفته جاری در بیشتر نقاط این استان ماندگار است.
کد خبر: ۱۰۱۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 22 December 2021

محمدرضا رفیعی افزود: افت محسوس دما در ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا سه درجه برای بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود که این سرما و برودت هوا تا پایان هفته ماندگار خواهد بود و به افزایش مصرف حامل‌های انرژی منجر خواهد شد.

وی توصیه کرد در مصرف بهینه حامل‌های انرژی نهایت صرفه‌جویی و مدیریت را داشته باشند تا با افت فشار گاز در این خطه مواجه نشویم.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: در ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطق غربی، جنوبی و تا حدودی مناطق مرکزی استان بارش برف و باران گزارش شد که در این مدت سمیرم با ۳۰ میلی‌متر، پادنا ۲۱ میلی‌متر و خوانسار با ۱۹ میلی‌متر به ترتیب بیشترین بارش‌ها را به خود اختصاص دادند.

به گفته وی،  برای شهر اصفهان هم چهاردهم میلی‌متر بارش به ثبت رسیده است 

رفیعی بیان کرد:با خروج سامانه بارشی از سمت مناطق شرقی استان اصفهان، جوی پایدار تا پایان هفته بر روی این منطقه استقرار پیدا خواهد کرد و آسمان به‌صورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد را برای بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: دمای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه‌روز گذشته به ۱۷ درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات به پنج درجه سانتی‌گراد رسید.

 وی خاطرنشان کرد: چوپانان با دمای ۲۴ و بویین و میاندشت با دمای پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

 کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم پنج درجه سانتی‌گراد است که نسبت به‌روز گذشته ۶ درجه سردتر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار