فرماندار اصفهان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران شهرستان که پیرامون دفع آب های سطحی برگزار گردید، با اشاره به اهمیت مدیریت آب های سطحی، عنوان کرد: با توجه به کاهش بارش ها، آب های سطحی و روان نباید به عنوان بحرانی تلقی گردد و مشکلات موجود در این خصوص باید در اسرع وقت مرتفع شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 14 December 2021

محمدعلی احمدی با تأکید بر لزوم مراقبت از مسیل ها و گذرگاه های آب، افزود: دستگاه های مختلف موظف به هدایت دفع آب های سطحی و بهره برداری مناسب از آنها هستند و تدابیر لازم باید در این خصوص اتخاذ گردد.
احمدی هماهنگی در اطلاع رسانی پیرامون پیش بینی و پیشگیری را به عنوان یکی از موضوعات مورد نیاز در مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: ما باید پیش بینی های لازم در خصوص دفع آب های سطحی را داشته باشیم و در راستای پیشگیری و هماهنگی با همکاری یکدیگر تلاش کنیم.وی تأکید کرد: بخشداران، شهرداران و دهیاران باید ساختارهایی را پیش بینی کنند و با همکاری مردم بالاخص معتمدین محلی در راستای عملیاتی و اجرایی کردن این ساختارها اقدام نمایند و فرهنگ سازی مناسب در این خصوص صورت پذیرد.
فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه محل های تخلیه نخاله باید راحت، روان، آسان و ارزان در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: مناطقی که با بحران مواجه می شوند باید علت یابی شده و متولیان امر نیز مسئول شناخته شوند.
احمدی بر لزوم انجام تمرین و مانور تأکید کرد و گفت: نظام منسجم توزیع کالا و خدمات در مواقع بروز بحران هایی که شرایط را غیرطبیعی می کنند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تدابیر لازم در این خصوص در شهرداری ها اتخاذ گردد.وی افزود: پلیس راه و راهور در ارتباط با جریمه افرادی که نخاله های ساختمانی را تخلیه می کنند دارای اختیاراتی است که باید پیگیری های لازم در این خصوص انجام شود.
فرماندار اصفهان تأکید کرد: ما نباید در مدیریت بحران بالاخص در خصوص آب های سطحی بخشی نگر باشیم و طرح جامعی باید در این زمینه ارائه گردد.احمدی بر ضرورت لایروبی زهکش ها تأکید کرد و افزود: بخشداری مرکزی با همکاری آب منطقه ای نسبت به مطالعه آب های سطحی در روستاها اقدام نمایند .
وی اظهار داشت: شهرداری ها و بخشداری با هماهنگی هلال احمر نسبت به آموزش برای ارائه خدمات پس از بروز بحران اقدام نمایند.
فرماندار اصفهان تأکید کرد: شهرداری های معین نسبت به یکدیگر و روستاهای معین نیز نسبت به یکدیگر مشخص شوند تا در مواقع بروز بحران با مشکلی مواجه نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار