شهردار اصفهان صبح امروز در نخستین نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در روند قانونی تغییر شورای شهر و شهردار، هر شهردار جدیدی، افق جدیدی را در قالب شعار مطرح می‌کنند، شعار این دوره مدیریت شهری، شعار اصفهان من، شهر زندگی است.
کد خبر: ۱۰۱۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 14 December 2021

علی قاسم زاده از بدهی ۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: برای کسب درآمدهای پایدار و حلال بر روی حذف پدیده دلالی تمرکز کرده‌ایم و دلالان و واسطه‌ها بیش از حد زیر ذره‌بین هستند.

وی اضافه کرد: با هوشمندسازی در شهرداری به سمت بستر منافذ پول حلال حرکت می‌کنیم، همانگونه که اتفاقاتی که در این سه ماه رقم زدیم فرایندهای شهرسازی را کوتاه کرد، درحالی که پیش از این فرایندهای این حوزه بدون علت طولانی شده بود و تبعاتی منفی داشت.

قاسم زاده اظهار کرد: در یک ماه گذشته حدود ۱۲ نفر در شهرداری اصفهان به علت فساد بازداشت شدند که جرم آنها از دیدگاه دستگاه قضائی محرز بود که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او در مورد بدهی های شهرداری اصفهان توضیح داد: شهرداری حدود ۵ هزار میلیارد بدهی داشت که ما را در اضطرار قرار داده است.

شهردار اصفهان در تبیین شعار اصفهان من شهر زندگی با بیان اینکه برای تحقق این شعار تلاش خواهیم کرد اذعان داشت: هرکسی خودش را اصفهانی می‌داند فارغ از تعلقات فکری، سیاسی و قومی و به صرف علاقه به شهر مورد احترام و تکریم است و حق یک زندگی شایسته در این شهر را دارد.

قاسم زاده در ادامه از راه اندازی و تمرکز بر روی چهار میز محلات ، فرهنگ، هوشمندسازی و اقتصاد خبر داد.

وی به تشریح خدماتی که در هر کدام از این میزها ارائه می شود پرداخت و گفت: یکی از این میزها، میز محلات است. اصفهان ۲۰۰ محله دارد که تعدادی از این محلات از شرایط شایسته‌ای برخوردار نیستند و برای ما خوشایند نیست حصه مقصد گردشگری میهمانان این شهر باشد، درحالی که هنر ما این است این محلات را آباد کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه میز دوم میز فرهنگ است افزود: در آینده نه چندان دور در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فرهنگ رخ خواهد داد.

وی  ادامه داد: میز سوم که با مدیریت شهردار تشکیل شده میز هوشمندسازی است، اگر ما در حال حاضر رنج فساد را داریم تحمل می‌کنیم و مردم ما هم از پیچ و خم‌های شهرداری گله‌مند هستند، راهی جز شفافیت و هوشمندسازی فرآیندهای اداری نداریم، گام اول در راستای هوشندسازی، الکترونیکی کردن فرایندها است که از سال 1401 محقق میشود.

قاسم زاده عنوان کرد: میز چهارم اقتصاد و سرمایه‌گذاری است و باید در آن، زمینه حضور مردم و سرمایه‌گذاران را در مدیریت شهری فراهم کرد.

وی تشکیل اتاق فکری برای تحول در حمل و نقل درون شهری اصفهانرا ضروری دانست و گفت: باید سهم بخش خصوصی را بیشتر کنیم و حتی از تاکسی و اتوبوس به گزینه‌های جدید برسیم این در حالی است که تراموا در بودجه ۱۴۰۱ ردیفی ندارد و تمرکز ما بر خط دوم مترو است تا در این دوره به اتمام برسد. همچنین پروژه رینگ چهارم فعال است و تلاش می‌کنیم به اتمام برسد.

شهردار اصفهان در مورد فرونشست زمین گفت: فرونشست بحث جدید و خاص شهر اصفهان نیست، اما باید به همه پیامدهای آن فکر کنیم چرا که انتشار برخی از اکاذیب باعث شده سرمایه‌گذاران برای اخذ مجوز ساخت و ساز در اصفهان دست نگه دارند که این موضوع به زیان شهر اصفهان است.

قاسم زاده در بخش دیگر صحبت های خود به انتخاب مدیران در بدنه شهرداری نیز گریزی زد و گفت: تیم جوانی انتخاب کردم که هوش بالایی داشته باشند تا بتوانند مسائل را به سرعت درک و پردازش و تحلیل کنند و برای آن راهکار پیدا کنند.

وی به فقدان طرح جامع برای شهر اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: فقدان طرح جامع باعث تصمیم‌گیری‌های نقطه‌ای و اتفاقات ناگواری برای ظاهر شهر شده، درحالی‌که اگر مبنای توسعه شهری این طرح باشد اتفاقات بهتری خواهد افتاد. به حوزه شهرسازی تأکید کرده‌ام پاسدار هویت شهر باشند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان حدود ۲۵ هزار نیرو دارد که ۴ هزار نفر رسمی و بقیه نیروهای قراردادی هستند، گفت: شرکت‌هایی که این نیروها را جذب کرده‌اند باید حقوق آنها را تأمین کنند. شهرداری سعی کرده مسائل قانونی را رعایت کند، در این زمینه ما نظارت و رصد را بیشتر کردیم، اما اداره کار نیز باید وظایف خود را انجام دهد.

قاسم‌زاده ادامه داد: شخصی در شهرداری اصفهان دستگیر شده البته هنوز در برآورد اولیه است و به دادگاه نرفته، اما یک کارمند ساده حدود ۲۰۰ میلیارد تومان طی ۶ سال رشوه گرفته است. این موضوع نشان می دهد باید رصد جدی تر صورت بگیرد. 

شهردار اصفهان با اشاره به بحران کم آبی در این منطقه گفت: اگر اصفهان هنوز باغ شهر است محصول درایت و تدبیر مدیریت شهری در ارتباط با استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز و درختان در ادوار مختلف است و اگر این اقدام نبود علاوه بر خشکی رودخانه زاینده رود درختان هم خشک می شدند و دیارمان به شهری بی‌روح و سرد تبدیل می‌شد. 

وی با تاکید بر حفظ فضای سبز و پوشش گیاهی اضافه کرد: قیمت پساب در یک مرحله برای شهرداری ۶۰ برابر شده است، اما باز هم نمی‌توان آبیاری درختان شهر متوقف کرد زیرا درختان سرمایه شهر هستند. 

قاسم زاده درباره آزادسازی گذر آقا نورالله و تخلفات ساخت و ساز در چهارباغ تصریح کرد:  پس از صدور پروانه، شهرداری نمی‌تواند ساخت ساختمان‌های غیر قانونی را متوقف کند، ما نیز از تخلفات شاکی هستیم، در مقابل آنچه در مدت مدیریت من اتفاق افتاده پاسخگو خواهم بود و از شخصیت شهر حفاظت می‌کنم، نباید لباسی که بر قامت این شهر پوشیده نیست به آن پوشانده شود. 

شهردار اصفهان در مورد وضعیت کارتن خوابی در اصفهان و فعالیت کودکان کار در قالب باند گفت:  ابتدا کارتن خواب‌ها و سپس کودکان کار مد نظر است البته برای رفع آن به برخی مشکلات قانونی برخورد کرده‌ایم، خیری در اصفهان پیشنهاد داده که می‌تواند به این کودکان آموزش دهد اما قانون این اجازه را نمی‌دهد، به دنبال آن هستیم که با همکاری استانداری به راه‌حلی برسیم تا از این کودکان سو استفاده نشود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اقدامات لازم در این زمینه با جدیت توسط شهرداری پیگیری می‌شود و تا دو هفته آینده کودک کاری در سر چهارراه‌های اصفهان نخواهیم دید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار