استاندار اصفهان گفت: این استان آلوده‌ترین هوا را در کشور دارد و کاهش آن نیازمند برنامه ریزی، هماهنگی و همراهی تمامی بخش‌ها بویژه صنایع است.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 09 November 2021

سید رضا مرتضوی در کار گروه مقابله با آلودگی هوا در استانداری اصفهان افزود: بازنگری و اجرای مصوباتی که پیش‌تر در کاهش آلاینده‌ها موثر بود، اثربخش و  ضروریست. 

وی با بیان اینکه هوای پاک جزو حقوق عامه یه شمار می‌رود خاطرنشان کرد: توجه و عمل به رعایت این حقوق لازم بوده و دستگاه‌های مرتبط باید بدرستی به وظایف خود عمل کنند. 

استاندار اصفهان با اشاره به تاکید مسوولان کشوری مبنی بر توجه به صرفه جویی در مصرف گاز به دلیل سرمای هوا خاطرنشان کرد: جا دارد که متولیان استانی نیز با اطلاع رسانی جامع بر این موضوع تاکید کنند تا به دنبال آن کاهش آلودگی هوا را نیز شاهد باشیم. 

مرتضوی با تاکید بر همراهی همه جانبه برای کاهش مصرف گاز و ادامه استفاده نشدن از مازوت در نیروگاه‌ها تصریح کرد: این امر به مدیریت مصرف نیاز دارد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: یکی از راهکارهایی که می‌توان با استفاده از آن شاهد کاهش مصرف گاز خانگی  و کمتر شدن آلاینده ها باشیم  این است که نرخ آن در ماه‌های سرد سال مانند نرخ صنعتی محاسبه شود. 

مدیرکل محیط زیست اصفهان نیز در این نشست اظهارداشت: کاهش آلاینده‌ها در استان نیازمند تعامل همه جانبه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط و همچنین مردم است. 

 ایرج حشمتی افزود: تعطیلی واحدهای آلاینده همچون مجموعه‌های تولید آجر ضروریست و می‌طلبد که واحدهای فعال در روزهای با آلوده بیشتر از تولید خود بکاهند. 

همچنین مهدی خضری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به تلاش برای کاهش آلایندگی ناوگان حمل و نقل سنگین، اظهارداشت: بر همین اساس صدور هرگونه بارنامه به معاینه فنی نیاز دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار